
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علیرضا محمدی با اشاره به فرا رسیدن بهار طبیعت و همچنین پشت سر گذاشتن سال پرفراز و نشیب ۱۴۰۴، گفت: ما از سالی عبور کردیم که آزمونی تاریخی برای صبوری و اقتدار ملت ایران بود. اما باوجود تمام تلاطمها و حوادثی که در سال گذشته بر کشور گذشت، محیطبانان غیور ما لحظهای سنگر صیانت از انفال الهی را ترک نکردند و امروز با روحیهای مضاعف وارد سال جدید شدهایم.
وی افزود: ۱۵ گروه مجهز از یگان حفاظت محیط زیست استان، مسئولیت گشت، کنترل و پایش شبانهروزی مناطق تحت مدیریت را بر عهده گرفتهاند. این تیمها در مناطقی همچون «مانشت و قلارنگ»، «کبیرکوه»، «دینارکوه» «کولگ» و سایر زیستگاههای حساس استان مستقر شدهاند تا با هرگونه تخلف احتمالی اعم از شکار و صید غیرمجاز، تخریب مناطق و یا آتشسوزیهای احتمالی به شدت برخورد کنند.
محمدی گفت: با توجه به ضرورت مدیریت پسماند در تفرجگاهها، این گروهها علاوه بر وظایف حاکمیتی، وظیفه راهنمایی و آموزش گردشگران نوروزی را نیز در این خصوص بر عهده دارند تا سایه بحرانهای زیستمحیطی از سر عرصههای طبیعی استان دور بماند.
وی در پایان با تبریک مجدد سال نو و آرزوی آرامش و اقتدار برای کشور در سال ۱۴۰۵، از تمامی هموطنان و میهمانان نوروزی ساکن در دیار بلوط و حماسه خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیستمحیطی، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه شبانهروزی ۱۵۴۰ اطلاعرسانی کنند تا همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.