اقتصادنیوز: وزیر خارجه قطر گفت: اگر نیروگاه اتمی بوشهر هدف قرار گیرد و مواد رادیواکتیو وارد آب شود، ما، امارات و کویت که آبمان از آبشیرینکنها تامین میشود، دیگر آب نخواهیم داشت .
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در گفتگو با تاکر کارلسن، خبرنگار محافظهکار آمریکایی گفت که دوحه خواستار دستیابی به راهحلی پایدار میان جمهوری اسلامی ایران و واشنگتن است و درباره مرگبار بودن آلودگی خلیج فارس برای کل کشورهای عرب منطقه هشدار دارد.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی،
نخست وزیر قطر در پاسخ به پرسش تاکر کارلسن درباره احتمال حمله به نیروگاه بوشهر گفت: «آبی که مردم ما استفاده میکنند از آبشیرینکنها تامین میشود. رودخانه نداریم. ذخایر آبی هم نداریم.در واقع، کشور ظرف سه روز با کمبود کامل آب مواجه میشود.اکنون با ساخت مخازن، ظرفیت را افزایش دادهایم و همچنان در حال افزایش آن هستیم، اما این موضوع فقط به قطر محدود نمیشود.
وی ادامه داد: این وضعیت برای قطر صادق است، برای کویت هم همینطور، برای امارات هم همینطور. یعنی همه کشورهای این منطقه درگیر خواهند شد. اگر آن سایت هستهای [بوشهر] هدف قرار گیرد و مواد رادیواکتیو وارد آب شود، هیچکدام از این کشورها آب نخواهند داشت. نه آب، نه ماهی، هیچچیز عملا حیات از بین میرود.»
شایان ذکر است، رژیم صهیونیستی و امریکا در جنگ ۱۲ روزه و حملات سه هفته گذشته علاوه بر این که بارها مراکز و صنایع هستهای ایران تحت نظارت اژانس را بمباران کردند، اخیرا در اقدامی خطرناک پرتابههایی در نزدیکی راکتور اتمی بوشهر که در حال فعالیت و تولید برق است، شلیک کرد.
نخست وزیر قطر در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که به دلیل همین تهدید «موجودیتی»، دوحه تا پیدا کردن یک راه حل اساسی میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، دستبردار نخواهد بود.
منبع خبر "
اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.