راه اندازی نخستین مرکز پایش تصویری متمرکز اماکن گردشگری و میراث فرهنگی فارس

خبرآنلاین شنبه 01 فروردین 1405 - 09:43
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از راه‌اندازی نخستین مرکز پایش تصویری متمرکز اماکن گردشگری و میراث فرهنگی این استان خبر داد.

 به گزارش خبرآنلاین، بهزاد مریدی در این باره افزود: این مرکز که برای اولین بار در سطح کشور در استان فارس راه‌اندازی شده است، تمامی اماکن مهم تاریخی و میراث فرهنگی و گردشگری استان را به صورت یکپارچه رصد می‌کند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: اماکن تحت پوشش این مرکز شامل تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، حافظیه، سعدیه، زندیه، موزه پارس و بیشاپور و سایر اماکن تاریخی استان است.

مریدی  با اشاره به شروع عملیاتی این مرکز در شرایط کنونی افزود: طبیعتاً این مرکز در مدیریت ترافیک اماکن و هم در همکاری با مردم و مسافران کمک شایانی خواهد داشت اگرچه به دلایل شرایط جنگی امکان حضور میهمانان عزیزمان در این اماکن میسر نیست اما این استان فارس با داشتن تعداد بی‌شماری از آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمند، از جمله تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، زندیه، حافظیه، سعدیه، بازارهای سنتی، آب‌انبارهای تاریخی، مساجد و کاخ‌های تاریخی یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می‌شود و باید همواره در جهت حفظ این آثار و اماکن اقدامات ویژه ای صورت بپذیرد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.