یادداشت محمدحسین مهدویان همزمان با اکران فیلم «نیم‌شب»

صدا و سیما پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 18:22
محمدحسین مهدویان کارگردان، به بهانه اکران «نیم‌شب» یادداشتی در وصف این روزهاى ایران منتشر کرد.

یادداشت محمدحسین مهدویان همزمان با اکران فیلم «نیم‌شب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما متن یادداشت مهدویان به این شرح است:

در فیلم «زندگی زیباست» شاهکار بی‌تکرار روبرتو بنینی، پدر فقط فداکاری نمی‌کند. تلاش او تنها منحصر به نجات روح و روان فرزندش در برابر آسیب‌های جنگ نیست. این فقط یک لایه‌ی ماجراست.

در عمق این داستان پدر زندگی را ارج می‌نهد. در دل جنگ و ویرانی نه تنها به فرزند خردسالش، بلکه به شکوه زندگی می‌اندیشد. او یک بار فرصت زندگی دارد و مقدر شده که در کشاکش آتش و خون قدرش را بداند. ما به

سینما درس پس می‌دهیم.

باید زندگی کنیم. خط مقدم این جنگ، فقط موشک و بمب نیست. زندگی هم هست و ما مردم ایران سربازان خط مقدم زندگی هستیم.

شکوه زندگی مردم ایران است که جنگ را مغلوبه کرده. حالا در‌های سینمای ایران به روی مردم باز است وفیلم‌های جدیدی از سینمای ایران در سالن‌ها به نمایش در می‌آیند. یکی از این فیلم‌ها #نیم‌شب است.

«نیم‌شب» قصه ایران است. فیلمی است درباره‌ی بزرگی زندگی به هنگام جنگ در تهران، این دژ زیبا وشکست‌ناپذیر..

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.