ایران امسال در تولید گندم خودکفا می شود

الف دوشنبه 25 اسفند 1404 - 09:55
رییس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه برداشت گندم از فروردین شروع می شود، گفت: در سال زراعی جاری تمام نیاز کشور به گندم نان، با اتکای به تولید داخلی تأمین خواهد شد و نیازی به واردات وجود ندارد.

به گزارش فارس، در آستانه آغاز فصل برداشت گندم، نشانه‌های امیدبخش خودکفایی این محصول راهبردی در کشور، بیش از گذشته نمایان شده است. رئیس بنیاد ملی گندمکاران، عطااللّه هاشمی، با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق و تلاش بی‌وقفه کشاورزان ایرانی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، در سال زراعی جاری تمام نیاز کشور به گندم نان، با اتکای به تولید داخلی تأمین خواهد شد و نیازی به واردات وجود ندارد.

هاشمی افزود: سطح زیر کشت گندم امسال به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسیده که نسبت به سال گذشته ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار افزایش داشته است. وی با تأکید بر اهمیت شرایط اقلیمی و میزان بارش‌ها، پیش‌بینی کرد میزان تولید گندم در این فصل حدود ۱۳ میلیون تن باشد که از این میان، ۱۰ میلیون تن آن به‌صورت تضمینی توسط دولت خریداری می‌شود.

به گفته رئیس بنیاد ملی گندمکاران، در حال حاضر هیچ مشکلی در تأمین آرد و نیاز نانوایی‌ها وجود ندارد و برنامه‌ریزی دقیق برای خرید، حمل و ذخیره‌سازی این محصول، آرامش و پایداری در بازار آرد را تضمین کرده است.

وی همچنین با اشاره به شرایط گرم جنوب شرق کشور از آغاز برداشت گندم از فروردین ماه خبر داد و افزود: برداشت در استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان آغاز و در ادامه در خوزستان و سایر مناطق کشور ادامه خواهد یافت.

به گفته هاشمی، این دستاورد بزرگ، حاصل تلاش خستگی‌ناپذیر کشاورزان و حمایت‌های دولت از تولید داخلی است و امسال نیز خودکفایی گندم به عنوان یکی از موفق‌ترین جلوه‌های امنیت غذایی کشور تداوم می‌یابد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.