جنگ علیه ایران؛ روز هفدهم | ادعای جدید ترامپ علیه ایران | حمله موشکی به اراک، قشم، بندرعباس و تبریز | هشدار ایران درباره حمله به خارک

اقتصادنیوز دوشنبه 25 اسفند 1404 - 06:41
اقتصادنیوز: در روز هفدهم جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران به مهمترین اخبار مرتبط با این عملیات نظامی را در ادامه بخوانید.

به گزارش اقتصادنیوز، جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران در حالی وارد روز هفدهم می‌شود که روز گذشته چندین صدای انفجار در تهران، اصفهان، همدان و کرمانشاه به گوش رسید. 

البته حملات تنها یک طرفه نبود و چندین موج حملات موشکی سپاه به اهداف آمریکایی و اسرائیلی نیز از سوی سپاه پاسداران رقم خورد.

«اقتصادنیوز» در هفدهمین روز جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران به مثابه شانزدهمین روز گذشته مهمترین اخبار مرتبط با این عملیات نظامی را منتشر می کند.

**********************

شنیده شدن صدای جنگنده و انفجار؛ پدافند تبریز فعال شد

در پی حمله هوایی آمریکایی-اسرائیلی شامگاه یکشنبه ۲۴ اسفندماه و شنیده شدن صدای جنگنده و انفجاردر غرب تبریز، پدافند برای مقابله با اهدف متخاصم فعال شد.

خط و نشان مقام عالی رتبه سپاه برای آمریکا 

سردار علی‌محمد نائینی سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی ضمن رد ادعای آمریکا مبنی بر نابودی نیروی دریایی ایران، اظهار داشت: مگر ترامپ نمی‌گوید نیروی دریایی ایران را نابود کرده؟ پس اگر جرئت دارد ناوهایش را وارد منطقه خلیج‌فارس کند.

وی با بیان اینکه قدرت پدافندی کشور نسبت به جنگ 12 روزه افزایش چشمگیری داشته است، افزود: حدود 700 موشک و 3600 پهپاد تاکنون به اهداف آمریکایی و صهیونیستی شلیک شده است.

سخنگوی سپاه با تأکید بر حاکمیت کامل ایران بر تنگه هرمز، گفت: تنگه هرمز کاملا در مدیریت نیروی دریایی سپاه است و ایران حاکمیت کامل دارد.

سردار نائینی همچنین به توان موشکی ایران اشاره کرد و گفت: موشک‌هایی که الان استفاده می‌شود متعلق به یک دهه قبل است و بسیاری از موشک‌هایی که از جنگ 12 روزه تا جنگ رمضان تولید کرده‌ایم هنوز بکار گرفته نشده است.

وی اعلام کرد: این چهارشنبه، چهارشنبه‌ای دشمن‌سوز خواهد بود. پایان جنگ زمانی است که دشمن بازدارندگی نظامی و اجتماعی ما را باور کرده باشد. ما دنبال تنبیه متجاوز هستیم و حملات سنگین و مخرب خود را به دشمن ادامه می‌دهیم.

سخنگوی قرارگاه خاتم‌الانبیا: ناو جرالد فورد برای ما تهدید است

سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاطی سخنانی گفت: حضور ناو هواپیمابر جرالد فورد آمریکا در دریای سرخ به عنوان تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران محسوب می گردد.

وی ادامه داد: لذا مراکز لجستیکی و خدمات دهی به ناوگروه یاد شده در دریای سرخ به عنوان هدف نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

تعداد خانه های آسیب دیده به علت جنگ در تهران اعلام شد

استاندار تهران از آسیب جزئی و کلی به ۱۲ هزار واحد مسکونی در استان تهران برای اثر حملات هوایی آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.

حمله پهپادی به پایگاه ویکتوری آمریکا در عراق 

 پایگاه آمریکایی «ویکتوریا» در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفت.

صدای انفجار در قشم و بندرعباس

 منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجاردر قشم و بندرعباس خبر دادند.

 صدای انفجار ناشی از تجاوز تروریست‌های آمریکایی صهیونیستی در حوالی شهر بندرعباس و جزیره قشم شنیده شد.

پیام عربی فرمانده نیروی دریایی سپاه به کشورهای منطقه

 سردار تنگسیری در این توییت نوشت: «آمریکا شما را فدای منافع خود کرد ، اخراج آمریکا از منطقه تنها راه اتحاد است»

موشک سپاه ۲ شاهرگ فرماندهی اسرائیل را هدف گرفت

سردار سیدمجید موسوی فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صفحه شخصی خود نوشت: «با اطمینان به وعده صادق الهی، امروز موشک‌های سنگین، سریع و دو مرحله‌ای سجیل راهی مراکز فرماندهی و کنترل عملیات‌های هواپایه رژیم صهیونی شدند.»

هشدار فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره حمله به خارک

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاهدر صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ایران را یکبار با تنگه هرمز آزمودید.

اگر کنترل هوشمند تنگه، شاخص جدیدی از قیمت نفت برایتان ترسیم کرد، حمله به خارک معادله سهمگین و جدید دیگری از نرخ و توزیع انرژی را در جهان برایتان خواهد ساخت.»

حمله موشکی به استان مرکزی/ 4 نفر شهید شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: حمله موشکی آمریکا و اسرائیل به نقاط مختلف این استان چهار شهید و هفت مصدوم برجای گذاشت.

حسن قمری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بامداد دوشنبه (حدود ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه) یک منطقه مسکونی در یکی از روستاهای اطراف شهر اراک مورد حمله موشکی توسط آمریکا و اسرائیل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امدادگران مشغول آواربرداری هستند، افزود: در این حمله موشکی تاکنون سه نفر شهید شده اند و امکان‌ افزایش شهدا وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به حمله موشکی صهیونی آمریکایی به شهرستان محلات نیز گفت: همچنین یک ساختمان مسکونی در شهرستان محلات مورد هدف پرتابه های آمریکا و رژیم‌صهیونیستی قرار گرفت که این حادثه تاکنون یک شهید و هفت مجروح داشته است.

قمری با اشاره به حمله موشکی به شهرستان خمین گفت: مدرسه شاهد امام رضا(ع) نیز مورد تجاوز صهیونیستی آمریکایی قرار گرفت که خسارت جانی به همراه نداشته اما تعدادی از منازل حوالی مدرسه آسیب دیده‌اند

ادعای جدید ترامپ علیه ایران

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکادر پستی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» مدعی شد ایران با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و هماهنگی با رسانه های آمریکایی، صحنه هایی از حملات نظامی موفقیت آمیز علیه نیروهای آمریکایی را جعل میکند.

او با اشاره به گزارشهایی درباره حمله به ناو هواپیمابر یواس‌اس آبراهام لینکلن یا سرنگونی هواپیماهای سوخت رسان آمریکایی، این اخبار را ساختگی و حاصل هوش مصنوعی خواند و تأکید کرد که این تجهیزات عملیاتی و سالم هستند.

ترامپ در بخشی از این پیام، رسانه‌های جریان اصلی دنیا را به «خیانت» متهم کرد و از اقدام رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال برای بررسی لغو مجوز برخی از آنها استقبال نمود.

ترامپ همچنین در یک مصاحبه دیگر که با خبرنگاران در هواپیمای ایرفورس وان انجام شده، ویدیوهای منتشرشده از راهپیمایی حکومتی روز قدس را هم «جعلی و ساخته‌شده با هوش مصنوعی» خواند!

رایزنی تلفنی ترامپ و نخست وزیر انگلیس درباره تحولات خاورمیانه و تنگه هرمز

دفتر نخست وزیری انگلیس یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ و استارمر «درباره وضعیت جاری خاورمیانه و اهمیت بازگشایی تنگه هرمز برای پایان دادن به اختلال در کشتیرانی جهانی که قیمت‌ها را در سراسر دنیا بالا برده است، گفت‌وگو کردند.»

حمله موشکی ایران به تل‌آویو و فرودگاه بن گوریون

منابع خبری از شلیک موشک‌هایی از سوی ایران به‌سوی مناطق مرکزی سرزمین‌های اشغالی خبر داده‌اند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که حمله موشکی از ایران مناطق مرکزی سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

طبق این گزارش، این حمله موجب فعال‌شدن آژیرهای خطر در بخش‌های گسترده‌ای از تل‌آویو و اطراف فرودگاه بن‌گوریون شده است.

حمله پهپادی در دوبی/ اطراف فرودگاه بین‌المللی دچار آتش سوزی شد

منابع رسانه‌ای از وقوع یک حمله پهپادی در محدوده فرودگاه بین‌المللی دوبی و آتش‌سوزی در منطقه خبر دادند.

طبق گزارش‌های اولیه عامل این حادثه حمله با پهپاد بوده است.

رایزنی تلفنی وزرای خارجه قطر و عربستان درباره تنش ها در منطقه

وزارت امور خارجه قطربا انتشار بیانیه‌ای جزئیات مکالمه تلفنی میان محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه این کشور و فیصل بن فرحان، همتای عربستانی وی را تشریح کرد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، در این تماس که با محوریت بررسی تشدید تنش‌ها در منطقه انجام شد، طرفین بر ضرورت توقف فوری هرگونه اقدام تنش‌زا و بازگشت به میز گفت‌وگو تاکید کردند.

دو دیپلمات ارشد عربی در ادامه این گفت‌وگو، بر اهمیت تقویت هماهنگی میان کشورهای عربی برای مقابله موثر با چالش‌های کنونی و تلاش مشترک جهت مهار بحران با هدف حفظ امنیت و ثبات منطقه توافق کردند.

وزارت خارجه قطر در ادامه اعلام کرد که آل ثانی و بن فرحان همچنین بر اولویت‌ دادن به «زبان عقل» در روابط بین‌الملل به جای جنگ و زبان زور تاکید کردند.

 

این خبر در حال تکمیل است ... 

 

 

 

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.