دلنوشته یک مستندساز برای ایران این روزها/ وطن، زخم‌هایت را می‌بوسم

الف یکشنبه 24 اسفند 1404 - 19:09
یک مستندساز با انتشار متنی نسبت به شرایط این روزهای کشور ادای احترام کرد.

به گزارش ایرنا، حدیث جان‌بزرگی کارگردان سینمای مستند با انتشار متنی که به طور اختصاصی در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفته است،به ایران ادای احترام کرد.

حدیث جان‌بزرگی کارگردان «واهگ»، «کوه راستین» و «پابه توپ» است و امسال مستند «کوه راستین» را با موضوع حمله اسرائیل به ایران ساخت.

در این متن نوشته شده است:

«وطن، ای طفل زخم‌خورده بیگناهم، وطن ای کبوتر زخمی بی‌پناهم، زخم‌هایت دوباره خوب خواهد شد. وطن، تو منی و من توام، تو خوب خواهی شد. زخم‌هایت را می‌بوسم.

 

زخم‌هایت را می‌بوسم وطن.

وطن... تو خانه‌، تو دوست، تو یار، تو پدر، تو مادر، تو فرزند... تو همه‌ اینهایی. تو تمام مایی، ما در توییم و تو در مایی. ریشه‌ تک تک‌مان در تو است، و روح تو در تک تک ما.

درست است نامردان روزگار تو را زخم کردند، درست است نامردان تو را آزردند، اما حتی اگر خاکستر شوی، ققنوس‌وار دوباره از جا برمی‌خیزی، تو برمی‌خیزی. وطن، ای پاره تن. تو برمی‌خیزی و دوباره ققنوس می‌شوی و پرواز خواهی کرد. تو ایرانی، تو فخری، تو مباهاتی، تو خانه‌ای هستی به قدمت بشر. بشری که ۵۳ هزار سال است در تو زیست می‌کند.

وطن، ای خانه، ای خانه‌ شیرین، خانه همه‌ ما. بادا که با آمدن بهار و زنده شدن طبیعت، جان تازه‌ای گیری و زخم ها و دردهایت تا همیشه التیام یابد، تو خوب خواهی شد، تو خوب خواهی شد.»

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.