در حالی که تلاشهای دونالد ترامپ برای به جنگ کشیدن سایر کشورها بر سر تنگه هرمز، همچنان بینتیجه مانده است؛ کارشناسان معتقدند که وضعیت جغرافیای این منطقه به سود ایران عمل میکند.
رابرت پیپ، از اساتید علوم سیاسی دانشگاه شیکاگو در توییتی نوشته که مسیرهای کشتیرانی در تنگه هرمز، آنقدر باریک هستند که نفتکشها و ناوهای اسکورت عملاً به هدفهای آسان تبدیل میشوند و این شرایط، برای پهپادها و مینهای ایران ایدهآل است.این کارشناس سیاسی تاکید کرده که «ترامپ در دامِ تشدید تنش گرفتار شده است.» وی افزوده که در چنین شرایطی، ترامپ هرچه بیشتر فشار بیاورد، اوضاع فقط بدتر میشود.
ایران حدود دو هفته است که به دلیل ناامنی حاکم بر منطقه، مانع عبور کشتیها از تنگه هرمز شده است. مسدود ماندن این تنگه، بازارهای انرژی را با تلاطم مواجه کرده و فشارها بر رئیسجمهور آمریکا را افزایش داده است.
منبع خبر "
افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.