
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجتالاسلام حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضائیه با صدور بخشنامهای خطاب به روسای دادگستریهای سراسر کشور مواردی را به منظور ارائه خدمات مطلوب به مردم در شرایط کنونی کشور و تعطیلات نوروز را تاکید کرد.
معاون اول قوه قضائیه، در بخشنامهای که خطاب به رؤسای کل دادگستری استانها صادر کرد، به آنها متذکر شده است: به منظور ارائه خدمات کامل و بهتر به شهروندان براساس شرایط و اقتضائات استان، برای بکارگیری نیروهای قضائی و اداری اقدام کنند.
براساس این بخشنامه به روسای دادگستریها تاکید شده است که ضرورت دارد به منظور تامین نظم و امنیت عمومی شهروندان، تامین و توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم همکاری همه جانبه بین مسئولان قضائی و مجموعه دولت و اعضای شورای تامین استانها برقرار باشد.
همچنین تاکید بر نظارت مستمر بر واحدهای قضائی، فعالیت مستمر واحدهای اجرای احکام، پاسخگویی به موقع به مردم، تعیین تکلیف فوری پروندههای مرتبط با متهمان بازداشتی تحت قرار کیفری نظارت بر تسریع در انجام امور و رسیدگی به اتهامات آنها در دادسرا و دادگاه از موارد مورد اشاره در این بخشنامه است.
در این بخشنامه به رسیدگی به پروندهها از طریق سامانهها و ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضائی به منظور جلوگیری از تردد غیر ضروری و مراجعه حضور اصحاب پرونده، وکلا و کارشناسان و تعیین شیفتهای کشیک جهت خدماتدهی و پشتیبانی از واحدهای قضائی از سوی معاونت فناوری اطلاعات و برنامهریزی دادگستری استانها تاکید شده است.
در این بخشنامه به فعالیت مستمر واحدهای اجرای احکام و اهتمام جدی بر امور محوله، پاسخگویی به موقع به مراجعان و جلوگیری از هر گونه وقفه در امور با توجه به نزدیکی به ایام پایان سال تاکید شده است.
تعیین شعب کشیک در همه دادسراها و محاکم تا تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۵ و نظارت مستمر و میدانی بر فعالیت واحدهای قضائی کشیک از سوی مدیران در ایام تعطیلات نوروز از دیگر موارد مورد اشاره در این بخشنامه است.