اقدامات ایمنی هنگام انتشار دود ناشی از آتش‌سوزی و مواد نفتی

عصر ایران چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 14:06
در صورت مشاهده دود ناشی از آتش‌سوزی‌ها یا سوخت‌های نفتی و مشتقات آن‌ها، رعایت نکات ایمنی آرامش خود را حفظ کنید و از استرس خودداری نمایید. درب‌ها و پنجره‌ها را محکم ببندید تا ورود دود به داخل ساختمان کاهش یابد.

جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه ای اقدامات ایمنی هنگام انتشار دود ناشی از آتش‌سوزی و مواد نفتی به منظور مدیریت شرایط را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: در صورت مشاهده دود ناشی از آتش‌سوزی‌ها یا سوخت‌های نفتی و مشتقات آن‌ها، رعایت نکات ایمنی آرامش خود را حفظ کنید و از استرس خودداری نمایید. درب‌ها و پنجره‌ها را محکم ببندید تا ورود دود به داخل ساختمان کاهش یابد.

همچنین در یک اتاق کم‌پنجره مستقر شوید تا میزان تماس با دود کمتر شود. در صورت احساس بوی نامطبوع یا سوزش تنفسی، صورت خود را با آب بشویید.

این اطلاعیه می افزاید: در صورت امکان، یک تکه پارچه مرطوب روی بینی و دهان قرار دهید تا ورود ذرات دود کاهش یابد. در صورتی که سرفه شدید، حالت تهوع یا علائم تنفسی داشتید، فوراً با اورژانس تماس بگیرید.

رعایت این نکات ساده می‌تواند از مشکلات جدی تنفسی و مسمومیت جلوگیری کند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.