به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز سهشنبه در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاهها، روحانیت معزز، مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای لرستان خود ضمن تبریک ایام معنوی ماه مبارک رمضان و تسلیت ایام سوگواری امیرالمؤمنین علی (ع)، گفت: مقام امیرالمؤمنین علیهالسلام، مقامی بیبدیل در تاریخ بشریت است؛ آن حضرت در اوج ایمان و جهاد و در لحظه شهادت، با آرامش فرمودند: فزت و رب الکعبه؛ گواهی که نشان از رسیدن به قلّه رستگاری دارد و بیانگر عظمت مقام شهادت است.
ایران پایههای گفتمان استکبارستیزی را در جهان مستحکم کرد
وی با اشاره به شخصیت امام راحل عظیمالشأن و امام شهید ملت، گفت: امام شهید ما تجسم عینی قرآن ناطق و عترت طاهره در عصر خود بود، او نهتنها آموزههای قرآن و اهلبیت را در رفتار و گفتار متجلی ساخت، بلکه با شهادتش روح بصیرت و مقاومت را در دل امت اسلامی زنده کرد. شهادت او همانگونه که اندوهی عمیق در دلها نشاند، موجی از آگاهی، بیداری و نفرت از سلطهگران عالم را در میان ملتها پدید آورد.
نماینده ولیفقیه در لرستان، افزود: تاریخ تشیع همواره شاهد علما و مراجع ربانی بوده که با تأییدات حضرت ولیعصر (عج) پرچم هدایت را برافراشتهاند. همانگونه که میرزای شیرازی با حکم تاریخی تحریم تنباکو، نفوذ استعمار انگلیس را در هم شکست، امروز نیز نظام جمهوری اسلامی ایران با تبعیت از ولایتفقیه در برابر زورگویان عالم ایستاده و پرچمدار مبارزه با نظام سلطه و ظلم است.
حجتالاسلام شاهرخی، تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی همانند گل خوشبویی است که رایحه ایمان و عزت را به مشام جهانیان میرساند امام شهید ما بود که با دو تعبیر ماندگار غده سرطانی و شیطان بزرگ، پایههای گفتمان استکبارستیزی را در جهان مستحکم کرد؛ گفتمانی که امروز از دانشگاههای آمریکا تا دیگر کشورهای جهان پژواک یافته است.
اهمیت علمآموزی و فعالیتهای فرهنگی در دانشگاهها
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقشبرجسته دانشگاه و دانشجویان در پیشرفت کشور، تصریح کرد: امام شهید ما از پیشگامان ارتباط صمیمی و سازنده با دانشگاه و استاد و دانشجو بود، زیرا بهخوبی میدانست دشمنان میخواهند میان حوزه و دانشگاه جدایی بیندازند. دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها نیز دقیقاً برای همین مأموریت تأسیس شد تا دانشجویان ما به هویت اسلامی و ملی خود افتخار کنند، به ایرانی بودنشان مباهات ورزند و بامعرفت عمیق اهلبیتی در مسیر علم و ایمان گام بردارند.
نماینده ولیفقیه در لرستان، افزود: امروز اساتید و دانشجویان ما، سرمایههای گرانبهای آینده کشورند، بیتردید یکی از راههای پیشبینی آینده یک جامعه، بررسی وضعیت دانشگاه و آموزشوپرورش آن است. اگر علم، فناوری، اخلاق، و ایمان در این دو نهاد محور باشد، آینده آن ملت درخشان و الگوی جهانی خواهد بود.
حجتالاسلام شاهرخی در ادامه با اشاره به اهمیت علمآموزی و فعالیتهای فرهنگی در دانشگاهها، تصریح کردند: ما یقین داریم به قلههای رفیع علم و دانش و پیشرفت و عدالت خواهیم رسید و توصیه امام شهید ما این بود که دانشجویان گرامی علم و دانش را در دانشگاهها بهخوبی تحصیل کنند تا برای خدمت به مردم و جامعه بشری آماده شوند.
هیچکس نمیتواند به این سرزمین تعرض کند
وی همچنین بر ضرورت مراقبت از دامهایی که برخی افراد بهپای نسل جوان میگذارند، تأکید کرد و گفت: دانشجویان باید در عید تحسین جدی ولی اخلاقمداری داشته باشند و همیشه به آرمانگرایی و عدالتخواهی توجه کنند."
نماینده ولیفقیه در لرستان با اشاره به نقش کلیدی علم و ایمان در حل مسائل جامعه، ادامه دادند: مشارکت دانشجویان در فعالیتهای اجتماعی و سیاسی برای حل مشکلات دانشگاه و جامعه مهم است و برادران دانشجو باید در این راستا تلاش کنند.
حجتالاسلام شاهرخی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر بیعت با اصول و ارزشهای ناب اسلامی تأکید داشتند، گفت: این بیعت نهتنها با مقام معظم رهبری بلکه با آرمانهای امام راحل و شهیدان است و نشاندهنده درک عمیق و بصیرت شما است.
وی با ابراز خرسندی از حضور دانشجویان در این مراسم، یادآور شدند: حضور شما در خیابانها، مساجد و محلهها نشان میدهد که این نسل بیدار و آگاه برای حفاظت از خاک ایران عزیز آماده است و هیچکس نمیتواند به این سرزمین تعرض کند.












