افزایش مزارع گندم نسبت به سال قبل

صدا و سیما سه شنبه 19 اسفند 1404 - 02:32
تازه ترین اطلاعات از رصد اراضی کشاورزی نشان می دهد که سطح اراضی اختصاص یافته به کشت گندم نسبت به پارسال افزایش یافته است.

افزایش مزارع گندم نسبت به سال قبل
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نظارت های میدانی و اطلاعات دریافتی دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش نزدیک به 3 درصدی مزارع گندم نسبت به فصل قبل حکایت دارد.

فرامک عزیزکریمی، مدیرکل این دفتر با بیان این مطلب اظهار داشت: براساس گزارش‌های رسیده از استان‌ها، سطح زیر کشت گندم به ۶.۶۹ هکتار رسیده که ۴.۴۸ میلیون هکتار آن در اراضی دیم و مابقی در اراضی آبی می‌باشد که این سطح زیر کشت گندم نسبت به سال گذشته که ۶.۴۹ میلیون هکتار بود، ۲.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 وی افزود: امسال بیشترین سطح زیر کشت گندم به ترتیب مربوط به استان‌های خوزستان با ۷۷۵ هزار هکتار، کردستان ۶۸۱ هزار هکتار، آذربایجان شرقی ۵۲۰ هزار هکتار، گلستان ۴۵۶ هزار هکتار و فارس با ۴۴۹ هزار هکتار است.

عزیزکریمی تصریح کرد: برای کشت گندم در سال زراعی جاری ۴۱۱ هزار تن بذر اصلاح شده شناسه دار تدارک و تولید شد که از این میزان با توجه به نیاز کشاورزان ۲۹۰ هزار تن بذر فرآوری شده از ارقام دیم و آبی توزیع شده است.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: تاکنون بیش از ۲.۱ میلیون تن از انواع کود‌های ازته، فسفره و پتاسه میان گندمکاران توزیع شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌ها در سال جدید بیش از ۱۲ میلیون تن گندم تولید خواهد شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.