نشان بین‌المللی سپر آبی در ابنیه تاریخی و موزه‌های زنجان نصب شد

خبرگزاری مهر یکشنبه 17 اسفند 1404 - 16:37
زنجان - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از نصب نشان بین‌المللی سپر آبی در ابنیه تاریخی و موزه های استان زنجان با هدف پیشگیری از حملات خصمانه دشمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید میکائیل موسوی روز یکشنبه افزود: با هدف جلوگیری از آسیب احتمالی در شرایط جنگی، نشان «سپر آبی» که یکی از بهترین راهکارها برای صیانت از محوطه‌ها و آثار تاریخی شناخته شده است، در پشت بام و درب ابنیه تاریخی و موزه‌های استان زنجان نصب شد.

وی اظهار داشت: از جمله موزه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، موزه باستانشناسی سلطانیه، موزه باستانشناسی ذوالفقاری، موزه مردم شناسی رختشویخانه زنجان، بازار تاریخی زنجان، موزه پیراحمد زهرنوش، آرامگاه چلبی اوغلو و آرامگاه ملاحسن کاشی در شهرستان سلطانیه و غیره نصب شد.

موسوی افزود: نصب نشان «سپر آبی» یکی از استانداردترین و مؤثرترین راهکارهای بین‌المللی برای حفاظت از اماکن تاریخی، موزه‌ها، آثار و ابنیه ارزشمند فرهنگی در زمان صلح و جنگ است.

وی اظهار داشت: سپر آبی، نشان رسمی کنوانسیون ۱۹۵۴ لاهه برای حمایت از دارایی‌های فرهنگی در زمان مخاصمات مسلحانه است و هدف از نصب آن در اماکن تاریخی، یادآوری مسئولیت جهانی در قبال میراث بشری محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: محافظت از میراث ‌فرهنگی دغدغه جهانی است، چراکه آثار تاریخی تنها متعلق به یک جامعه نیست بلکه بخشی از هویت جهانی است و چنانچه میراث فرهنگی در هر کجای جهان آسیب ببیند، بخشی از پازل بزرگ تمدن و فرهنگ بشری آسیب خواهد دید.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.