انتقال آلاینده‌ها به دماوند با وزش بادهای غربی؛ از تردد خودداری کنید

خبرگزاری مهر یکشنبه 17 اسفند 1404 - 13:17
دماوند- رئیس محیط زیست دماوند گفت: با افزایش آلاینده‌ها پس از حمله به مخازن نفتی تهران، گروه‌های حساس از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نقی میرزاکریمی،بعد از ظهر یکشنبه، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به افزایش محسوس غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران پس از حملات اخیر آمریکایی-صهیونیستی به مخازن نفتی و با توجه به وزش بادهای غالب از غرب به شرق، بخشی از آلاینده‌ها به سمت شهرستان دماوند در حال انتقال است.

وی با توصیه به شهروندان افزود: از مردم، به‌ویژه گروه‌های حساس، سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست می‌شود طی دو روز آینده از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کرده و در صورت ضرورت، از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت استفاده کنند.

میرزاکریمی ادامه داد: بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، از شب گذشته تاکنون میزان غلظت آلاینده‌های جوی در پایتخت به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند تأکید کرد: این اقدام متجاوزان موجب تشدید آلودگی هوا و ایجاد تهدید برای سلامت عمومی شهروندان شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.