نصب نشان «سپر آبی» در محوطه موزه‌ها و اماکن تاریخی لرستان

خبرگزاری مهر شنبه 16 اسفند 1404 - 10:53
خرم‌آباد - نشان «سپر آبی» در محوطه موزه‌ها و اماکن تاریخی استان لرستان نصب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشان «سپر آبی» در محوطه موزه‌ها و اماکن تاریخی استان لرستان نصب شد.

سازمان «سپر آبی» در سال ۱۹۹۶ با مشارکت چهار نهاد شورای بین‌المللی موزه‌ها (ICOM)، شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌ها (ICOMOS)، شورای بین‌المللی آرشیوها (ICA) و فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابخانه‌ای (IFLA) شکل گرفت و باهدف حمایت از میراث‌فرهنگی، آرشیوها، کتابخانه‌های ارزشمند و مجموعه‌های اسنادی در شرایط بحران شکل‌گرفته است.

نصب نشان «سپر آبی» در محوطه موزه‌ها و اماکن تاریخی لرستان

باتوجه‌به شرایط کنونی منطقه طبق قوانین بین‌المللی این نشان در مهم‌ترین آثار تاریخی استان لرستان از جمله قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک» در راستای حفاظت از این آثار نصب شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.