حسینی: عزاداری ما مانند عزاداری برای امام حسین حماسه‌آفرین است

خبرگزاری مهر جمعه 15 اسفند 1404 - 16:06
بوشهر- امام جمعه دیر گفت: اما عزاداری ما مانند عزاداری برای حسین بن علی (ع) حماسه‌آفرین است و از دشمنان انتقام خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیّر با اشاره به ایام سوگواری امیرالمؤمنین (ع) و شب‌های قدر گفت: همان‌گونه که این روزها در صحنه هستید، در مراسم سوگواری و شب‌های قدر نیز حضور فعال داشته باشید. شب قدر، شب بازگشت به خدا و نزول قرآن است؛ قرآنی که شفای دردهای درون ماست. در این شب از یک سو قرآن به سر می‌گیریم تا نشان دهیم تابع قرآن هستیم و از سوی دیگر شب قدر، شب ارتباط با امام زمان (عج) است و باید هم قرآن و هم امام زمان را واسطه قرار دهیم.

وی با تسلیت شهادت رهبر معظم انقلاب، فرماندهان و نیروهای نظامی و مردم ایران در حمله آمریکایی صهیونیستی به کشور اظهار داشت: ملت ایران مقام معظم رهبری این شخصیت بزرگی را از دست داد که در زمان حیاتش آن‌گونه که باید قدر او را ندانستیم. ایشان رهبری حکیم، فرزانه و دلسوز بود که حتی درباره جوانانی که به او توهین کرده بودند نیز می‌گفت این‌ها فرزندان ما هستند. برخی از سر ناآگاهی و جهالت و برخی نیز آگاهانه پس از شهادت ایشان به لجن‌پراکنی و اهانت ادامه می‌دهند.

وی افزود: عده‌ای به نام شیعه از این‌که صهیونیست‌ها رهبر ما را به شهادت رسانده‌اند ابراز خوشحالی می‌کنند؛ آیا خجالت نمی‌کشند؟ این روزها شاهد هستید خانه‌هایی که شادی می‌کنند، گمان می‌کنند اگر بمبی از آسمان بیاید تنها بر خانه حزب‌اللهی‌ها می‌ریزد، در حالی که گاهی همان بلا بر سر خودشان فرود آمده تا بدانند تکیه بر دشمن چه نتیجه‌ای دارد. کسانی که از دشمن درخواست کمک می‌کنند، ترامپ نیز پوزه آن‌ها را به خاک مالید.

امام جمعه دیر ادامه داد: دادستان و شورای تأمین شهرستان باید توجه داشته باشند برخی با شایعه‌پراکنی و طرح موضوع تخلیه شهر، دل مردم را خالی می‌کنند. حضور فعال مردم در صحنه باعث شده دشمنان رؤیاهای خود را بر باد رفته ببینند، بنابراین اکنون می‌خواهند با شایعه‌سازی شما را از صحنه خارج کنند، اما ما تا آخرین نفس در صحنه خواهیم ماند.

وی بیان کرد: دشمنان فرماندهان و رهبری بزرگ را از ما گرفتند، اما دچار خطای استراتژیک شدند. رهبر ما همانند امیرالمؤمنین (ع) به آرزوی خود رسید و در ماه رمضان به شهادت رسید.

حسینی گفت: تجاوز دشمنان، یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی، مصداق بارز جنایت جنگی است. این‌ها جنایتکاران جنگی هستند که باید در دادگاه بین‌المللی کیفری محاکمه شوند، هرچند ما انتظار زیادی از آن دادگاه‌ها نداریم. اکثر مراجع تقلید نیز فتوا داده‌اند که باید خون این جنایتکاران را ریخت و آزادگان جهان و شیعیان و غیرتمندان عالم نیز به این فتاوا عمل خواهند کرد و انتقام خون شهدا و امام شهیدمان از این جنایتکاران گرفته خواهد شد.

وی افزود: برخلاف محاسبه دشمن که تصور می‌کرد با از میان برداشتن رهبر ما، کار نظام و انقلاب تمام می‌شود، ما از قرآن و امامان خود آموخته‌ایم که حتی اگر شخصیتی مانند پیامبر نیز از میان ما برود، نباید صحنه را خالی کنیم. رهبر ما رفت، اما رهنمودها و وصایای او در میان ماست و مسیر و نقشه راه را برای ما مشخص کرده است.

خطیب نماز جمعه دیر عنوان کرد: رهبر ما با شجاعت ایستاد و در برابر تهدیدها، فحاشی‌ها و دشنام‌ها صحنه را ترک نکرد تا سرانجام به فیض شهادت نائل شد. ملت ما نیز پیرو امام شهید خود است و همچون سالار شهیدان، با وجود همه تحریم‌ها در صحنه می‌ماند، تسلیم دشمن نمی‌شود و فریاد «هیهات من‌الذله» سر می‌دهد.

وی افزود: رهبری بارها تأکید کردند که باید از حوادث عبرت بگیریم، اما برخی عبرت نگرفتند. ترامپ برجام را پاره کرد، سردار دل‌ها را ترور کردند و تحریم‌ها تشدید شد، اما باز هم عبرت گرفته نشد. در حالی که مذاکرات در جریان بود، رژیم صهیونیستی به ما حمله کرد و سپس آمریکا نیز حمله کرد، در حالی که برخی با خوش‌بینی به ترامپ نگاه می‌کردند.

حسینی گفت: حتی بر رئیس‌جمهور فشار آوردند که با ترامپ ملاقات کند، اما از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم که با صلابت در برابر سخنان یاوه ایستاد و اعلام کرد ما تسلیم نخواهیم شد.

وی افزود: رهبری فرموده بودند مذاکره‌ای که دشمن پیشنهاد می‌کند، غیرشرافتمندانه، غیرعاقلانه و غیرغیرتمندانه است و به این‌ها اعتمادی نیست. در همان زمان مذاکرات، عده‌ای آشوبگر به خیابان‌ها آمدند، مساجد و قرآن را آتش زدند، به مقدسات اهانت کردند و مردم و حافظان امنیت را به شهادت رساندند، اما با حضور مردم در ۲۲ دی، آن فتنه و کودتای آمریکایی ـ صهیونیستی خاموش شد و کمر فتنه‌گران شکست. با این حال مذاکره ادامه یافت و در میانه مذاکرات دوباره حمله کردند و این بار دل ما را سوزاندند و ما نیز باید دل آن‌ها را بسوزانیم، زیرا امام عظیم‌الشأن ما را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به ضربات نیروهای مسلح به دشمن گفت: جهان در آستانه یک مسئله بزرگ قرار گرفته و روزهای سرنوشت‌سازی در پیش است. حضور شما در صحنه هم موجب قوت قلب رزمندگان می‌شود و هم دشمن را از آوردن اراذل و اوباش و ضدانقلاب به خیابان ناامید می‌کند.

حسینی با تقدیر از رئیس‌جمهور، اعضای شورای موقت رهبری و مسئولان خدمتگزار بیان کرد: اکنون در موقعیتی نیستیم که دوباره زمزمه مذاکره یا توقف جنگ مطرح شود؛ ما دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم و مذاکره حرام است.

وی افزود: امروز دشمن دست‌وپا می‌زند. سامانه‌های پیشرفته دشمن در کشورهای همسایه از کار افتاده و تجهیزات آن‌ها رو به اتمام است، در حالی که ما برای سال‌ها تجهیزات و سلاح در اختیار داریم و نیروهای مسلح در چندین رده سازماندهی شده‌اند. جهان دچار حیرت شده که چگونه کشوری که رهبر و فرماندهان عالی‌رتبه‌اش را از دست داده، همچنان بر پای خود ایستاده است؛ زیرا این ملت، ملت امام حسین (ع) است.

حسینی گفت: ملت ما ملت شهادت است و معتقدیم امام زنده و حاضر ما امام زمان (عج) است. گرچه ما عزادار هستیم، اما عزاداری ما مانند عزاداری برای حسین بن علی (ع) حماسه‌آفرین است و از دشمنان انتقام خواهیم گرفت.

وی با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع)، شهادت مظلومانه رهبر انقلاب و جمعی از فرماندهان و نیروهای نظامی و مردم کشور در حمله دشمن آمریکایی صهیونیستی اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) شخصیتی است که پیامبر اسلام درباره جایگاه ایشان فرمود، علی(ع) از من است و من از علی(ع) هستم.

امام جمعه دیّر با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) جامع صفات و سجایای همه پیامبران الهی است، افزود: ما شیعیان باید برخود ببالیم که چنین امام و پیشوایی داریم.

وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) با وجود اینکه از ادیان و مذاهب دیگر درباره ایشان ستایش‌ها می‌کنند، او خود را بنده خدا می‌داند. هر کس می‌خواهد به جایی برسد از طریق بندگی خدا می‌رسد.

حسینی گفت: امیرالمومنین(ع) در همه جنگ ها پیشتاز و صف شکن بود همواره در آرزوی شهادت بود تا اینکه صبحدم نوزدهم ماه مبارک رمضان در محراب عبادت به آرزوی خود دست یافت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.