حجتالاسلام حجتالله سروری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شرایط حساس کشور، بر نقش مساجد در انسجام اجتماعی و مقابله با جنگ رسانهای دشمن تأکید کرد.
وی اظهار کرد: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایتکار همزمان با اقدامات نظامی، در تلاش هستند از طریق رسانهها به ایجاد شورش داخلی، تشکیک، تفرقه و اغواگری در جامعه دامن بزنند و به همین دلیل لازم است مردم نسبت به جنگ رسانهای دشمن هوشیار باشند.
مسئول کمیته رسانه قرارگاه مسجد استان کرمانشاه و مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: امت حزبالله و حضور همیشگی مردم در صحنه، بهویژه در مساجد، میتواند دشمن خبیث را نسبت به اهدافی که در جنگ نظامی و خیابانی دنبال میکند ناامید کند و همین حضور سبب عقبنشینی جرثومههای فساد و جنایت خواهد شد.
حجتالاسلام سروری با اشاره به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: شاید این روزها فرمایش حضرت امام خمینی (ره) را بیش از گذشته درک کنیم که فرمودند «مسجد سنگر است، سنگرها را پر کنید». باور رهبر کبیر انقلاب این بود که مساجد معجزه میکنند و راه برونرفت از مشکلات، حضور در مساجد است.
وی ادامه داد: حضرت امام بارها هشدار دادند که از فانتومهای دشمن نهراسید بلکه باید از روزی ترسید که مساجد خالی شوند. به گفته وی، یکی از دلایل هدف قرار دادن مساجد در برخی حملات تروریستی نیز تلاش برای تخریب پایگاههای قدرت مردمی و جلوگیری از شکلگیری شبکه منسجم مردمی است.
مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: دشمن به خوبی میداند جامعهای که مسجد ندارد یا مسجد نمیرود عملاً خلع سلاح شده است و به همین دلیل مردم باید بدانند که میدان مبارزه آنان بیش از گذشته در کنار محراب مساجد تعریف میشود؛ چراکه محراب محل حرب و جهاد با دشمنان دین خدا است.
وی با تأکید بر نقش فعالان مساجد افزود: مدیران و هیئت امنای مساجد، ارکان فرهنگی مسجد از جمله بسیج و کانونهای فرهنگی و دیگر اعضای فعال باید در این روزها و شبها با حضور مؤثر در مساجد، برپایی برنامههای فرهنگی و ایجاد فضای همدلی و نشاط اجتماعی نقشآفرینی کنند.
مسئول کمیته رسانه قرارگاه مسجد استان کرمانشاه همچنین از برنامه حضور مردمی در مساجد و میادین اصلی شهرها خبر داد و گفت: بناست هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ تا پاسی از شب برنامههای مردمی در مساجد و میادین اصلی شهرها برگزار شود.
سروری در پایان تأکید کرد: حضور در مساجد را باید جدی گرفت، چراکه وعده نصرت الهی نزدیک است. انشاءالله.












