تهران شاهد کاروان‌های امید و مقاومت داروسازان

صدا و سیما پنج شنبه 14 اسفند 1404 - 12:27
گروهی از داروسازان که در محافل و شبکه‌های اجتماعی و همچنین در جمع‌های هم‌صنفی شرکت کرده‌اند، حملات اخیر را «جنایتی آشکار» علیه بشریت و نقض صریح تمام قوانین حقوق بشری دانسته‌اند.

تهران شاهد کاروان‌های امید و مقاومت داروسازان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، در حالی که آسمان شهر تهران بر اثر حملات موشکی رژیم‌های جنایتکار آمریکا و صهیونیستی لرزید و خروشِ آژیر‌ها و انفجار‌ها فضا را پر کرده بود، در سطح شهر و در میان هاله‌های دود و خفقان، چهره‌های مصمم داروسازان همچون چراغ‌هایی در دل شب، در حال خدمات‌رسانی پایدار به مردم آسیب‌دیده و مجروح هستند. آنها در شرایطی بسیار دشوار، هم در میدان نبرد با مرگ می‌جنگیدند و هم همزمان با صدایی رسا، حملات تروریستی را محکوم کردند.

 در روز‌های اخیر که شهر تهران و مناطق مختلف ایران تحت حملات موشکی بی‌سابقه و خشن رژیم آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارد، صحنه‌های تکان‌دهنده‌ای از مقاومت و ایثار در سطح شهر دیده می‌شود. در حالی که خبر‌های درگیری و حملات به مناطق مسکونی و زیرساخت‌ها به گوش می‌رسد، داروسازان در داروخانه‌های سراسر تهران، علی‌رغم خطر مستقیم حمله، درواز‌های خود را بسته نگذاشتند و به کار خود ادامه دادند.

در مناطق مختلف تهران، از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق شهر، داروخانه‌ها همچون دژ‌های سلامت ایستادند. داروسازانی که نه تنها دارو‌های حیاتی را در دسترس بیماران و مصدومان قرار می‌دهند، بلکه با صبر و حوصله، آرامش را به خانواده‌های نگران بازگرداندند. بسیاری از این داروخانه‌ها در ساعات اوج بمباران و در میان لرزش ساختمان‌ها، به توزیع دارو‌های فشار خون، دیابت، و تجهیزات اورژانسی پرداختند.

گروهی از داروسازان که در محافل و شبکه‌های اجتماعی و همچنین در جمع‌های هم‌صنفی شرکت کرده‌اند، حملات اخیر را «جنایتی آشکار» علیه بشریت و نقض صریح تمام قوانین حقوق بشری دانسته‌اند. آنها بر این باورند که هدف قرار دادن مراکز درمانی خط قرمزی است که هیچ انسانی نمی‌تواند آن را بپذیرد.

جمع کثیری از داروسازان تهرانی، حمله موشکی رژیم غاصب آمریکایی و صهیونی به کشور عزیزمان ایران، نه تنها یک جنایت علیه مردم ایران، بلکه توهینی به تمام ارزش‌های انسانی و اسلامی است. هدف قرار دادن مراکز درمانی، نقض فاحش قوانین بین‌المللی و اخلاق پزشکی است. داروسازان، به عنوان مدافعان سلامت مردم، با تمام قوا این حملات را محکوم کرده و بر ادامه خدمات‌رسانی در هر شرایطی تأکید داریم.

تصاویر منتشر شده از سطح شهر تهران، گواهی بر این ادعاست که در میان آوار و ویرانی‌های ناشی از حملات، کاروان‌های خدمت‌رسانی داروسازان همچنان به حرکت خود ادامه داده‌اند. آنها نشان دادند که حتی در سخت‌ترین شرایط، هیچ چیز نمی‌تواند تعهد آنان به سلامت مردم را متوقف کند.

این در حالی است که وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی نیز بار‌ها بر نقش حیاتی داروخانه‌ها در شرایط بحران تأکید کرده‌اند و خواستار حفاظت بین‌المللی از مراکز درمانی در برابر حملات تروریستی شده‌اند.

در پایان، جامعه پزشکی و داروسازان ایران بر این باورند که این حملات، تنها باعث تحکیم بیشتر اراده مردم و کارکنان سلامت خواهد شد و مسیر خدمت‌رسانی به مردم، حتی در آتش این جنگ، همواره روشن خواهد بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.