به بهانه درخشش دوباره رامین؛ استثنا هرگز قاعده نمی‌شود/ این تیم چند رامین رضاییان می‌خواست

خبرورزشی شنبه 06 تیر 1405 - 23:01
رامین رضاییان برای دومین بار به عنوان بهترین بازیکن میدان در جام جهانی انتخاب شد.

ایران با ۳ مساوی و بدون شکست به پایان دیدارهای خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶ رسید. حالا قلعه نویی و شاگردانش منتظرند تا نتایج دیدارهای گروه‌های باقیمانده تعیین و امیدوارند که شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که تیم ما بتواند صعود کند.

در این دوره از جام جهانی رکوردهای زیادی از تیم ما به جا ماند. از احسان حاج صفی و جهانبخش که چهارمین جام جهانی خود را تجربه کردند تا گلزنی رامین رضاییان در ۳ دیدار مختلف از دو دوره متوالی جام جهانی که او را تاریخ ساز کرد. از گلزنی ایران در هر سه بازی که به دلیل آفساید، گل‌های نعمتی به نیوزیلند، طارمی به بلژیک و خلیل‌زاده به مصر مردود اعلام شد تا این رکورد که در هر سه بازی ایران ستاره زمین بازیکن ما بود.

رامین رضاییان در بازی مقابل نیوزیلند و مصر برای ما گل زد و در پایان هر دو مسابقه به عنوان ستاره زمین انتخاب شد. اولین بازیکن تاریخ ما که دو بار این افتخار را به خانه می‌آورد. برابر بلژیک هم این جام نمادین به علیرضا بیرانوند رسید اما رامین در بازی اول به جز گل زنی پاس گل هم داده بود.

به یاد داریم قلعه نویی که با شعار جوانگرایی جانشین کیروش بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ شده بود، به بهانه کمبود فاصله همان تیم را به جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر برد و پس از آن از اسکلت همیشگی تیم کارلوس فقط رامین رضاییان و احسان حاج صفی را کنار گذاشت که هر دو در یک سال اخیر دوباره به تیم ملی دعوت و در جام جهانی نیز برای ما بازی کرده‌اند.

ایران رکورد یکی از پیرترین تیم‌های جام را کماکان برای خود حفظ کرد. تیمی که ۴ سال قبل از پیرترین‌ها بود، حالا ۴ سال پیرتر به میدان رفت با این تفاوت که کارلوس اگر دوره قبل وقت داشت، حتماً مثل دو دوره قبل‌تر جوانگرایی می‌کرد اما قلعه نویی که وقت داشت تا بخواهید بهانه هم داشت!

حالا درخشش رامین رضاییان -که یکی از بازیکنان بالای ۳۵ سال ما در جام جهانی است- باعث شده برخی بگویند در فوتبال سن یک عدد است و مثال درخشش رامین را بیاورند که دو بار ستاره زمین شد. غافل از اینکه اولاً رامین رضاییان با روحیات خاص صرفاً یک استثناست و هیچ کجای دنیا استثنا قاعده نمی‌شود و در ثانی، همین بازیکن آماده را دو سال از تیم ملی کنار گذاشتند!

 پرسپولیس برابر چادرملو بازیکنانی داشت که سن بالایی نداشتند اما نه انگیزه داشتند و نه توان بدنی کافی، بازیکنانی که به قول مدیرعامل و سرمربی همه ادعای تیم ملی دارند! در خود تیم ملی هم بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای داشتیم و داریم که کسی آخرین بازی درخشان آنها را به یاد نمی‌آورد.

پس اینکه یک رامین رضاییان پیدا می‌شود که مراقب زندگی حرفه‌ای استراحت و تغذیه خود بوده و دیوانه وار تمرین می‌کند -مثل عابدزاده در آن نسل- دلیل نمی‌شود که چشم روی انتخاب سرای سالمندان برای جام جهانی ببندیم! فقط یک لحظه تصور کنید تیم ما کنار این رامین چند جوان پر انرژی و با انگیزه داشت آن وقت چه کارها که نمی‌کرد.

بیشتر بخوانید: کیروش: همه شما فراموش می‌کنید که من رامین رضاییان را کشف کردم

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.