به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در پایان نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا، طرفین با انتشار بیانیهای مشترک از امضای «یادداشت تفاهم» میان ایران و آمریکا استقبال کردند و نقش میانجیگرانه پاکستان و قطر در پیشبرد این روند را مورد تقدیر قرار دادند.
طبق گزارش شبکه العربیه، در این بیانیه همچنین بر ضرورت حفظ شتاب مذاکرات و تداوم مسیر دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیریها و اقدامات خصمانه در منطقه تأکید شده است.
در بخش دیگری از این بیانیه، طرف آمریکایی و کشورهای عضو شورای همکاری بر اهمیت بازگشایی تنگه هرمز و تضمین آزادی کشتیرانی بدون اعمال هزینهها یا محدودیتهای جدید تأکید کردند.
درباره لبنان نیز بر ضرورت حفظ روند مذاکرات و تلاش برای تثبیت شرایط امنیتی تأکید شده است.
در موضوع فلسطین نیز این بیانیه تصریح کرده است که هیچ فردی نباید مجبور به ترک نوار غزه شود و افرادی که این منطقه را ترک میکنند باید امکان بازگشت آزادانه داشته باشند.
در بخش مربوط به سوریه نیز بر ادامه حمایت از دولت سوریه در مبارزه با تروریسم و بازگرداندن خدمات عمومی تأکید کرده است.