تشدید نظارت‌ها بر جابه‌جایی حیات‌وحش در شبکه حمل‌ونقل کشور

رکنا دوشنبه 01 تیر 1405 - 15:26
سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر ضرورت مقابله با قاچاق حیات وحش، هرگونه حمل، نگهداری، خرید، فروش و عرضه جانوران وحشی و اجزای آن‌ها را بدون مجوز قانونی ممنوع اعلام کرد و این موضوع را به راه‌آهن و سازمان راهداری ابلاغ نمود تا با متخلفان در ناوگان ریلی و جاده‌ای برخورد قاطع صورت گیرد.
حجم ویدیو: 6.12M | مدت زمان ویدیو: 00:00:09

به  گزارش رکنا، ، حمید ظهرابی با تأکید بر ضرورت مقابله با قاچاق حیات‌وحش اعلام کرد: هرگونه حمل، نگهداری، خرید، فروش و عرضه جانوران وحشی و اجزای آن‌ها بدون اخذ مجوزهای قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است و متخلفان مطابق قوانین کشور تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

وی افزود: این موضوع طی نامه‌ای رسمی به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ابلاغ شده است تا تمهیدات لازم برای پیشگیری از این تخلفات در ناوگان ریلی و جاده‌ای اتخاذ شود.

ظهرابی با استناد به «قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست»، «قانون شکار و صید» و «قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» تصریح کرد: جابه‌جایی هرگونه جانور وحشی (اعم از زنده یا غیرزنده) از طریق ناوگان عمومی بدون مجوز قانونی، مصداق بارز تخلف و در بسیاری از موارد جرم تلقی می‌شود.

 

پایان خبر / رکنا / کدخبر 1227463
  • فیلم / لحظه بازداشت قاتل فراری در شاهرود در کمتر از 12 ساعت توسط پلیس

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.