تبدیل صرفه‌جویی گاز مشترکان مازنی به دارایی قابل معامله در بورس

خبرآنلاین دوشنبه 01 تیر 1405 - 11:29
میزان صرفه‌جویی گاز مشترکان مازندرانی در بورس انرژی قابل معامله می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران از ایجاد سازوکاری جدید برای تبدیل صرفه‌جویی انرژی به یک دارایی اقتصادی خبر داد و گفت: پس از اندازه‌گیری و راستی‌آزمایی میزان کاهش مصرف، برای صرفه‌جویی‌های محقق‌شده گواهی صادر می‌شود تا امکان عرضه و معامله آن در بورس انرژی کشور فراهم شود.

هژبر جوادی با بیان اینکه اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی وارد مرحله جدیدی شده است، افزود: شرکت‌های کارور پس از اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، میزان کاهش مصرف را اندازه‌گیری و با آمار سال‌های گذشته مقایسه می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس اختلاف مصرف ثبت‌شده، گواهی صرفه‌جویی صادر می‌شود و این گواهی قابلیت عرضه و معامله در بورس انرژی را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: این سازوکار علاوه بر مشخص کردن میزان واقعی صرفه‌جویی انرژی، انگیزه اقتصادی مناسبی برای سرمایه‌گذاری در طرح های بهینه‌سازی ایجاد می‌کند.

جوادی تأکید کرد: تبدیل صرفه‌جویی انرژی به یک ارزش اقتصادی می‌تواند نقش مؤثری در کاهش ناترازی انرژی و توسعه فرهنگ مدیریت مصرف در کشور داشته باشد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.