برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه‌ ممنوع شد

عصر ایران دوشنبه 01 تیر 1405 - 11:26
حدود ۹ سال پیش شورای عالی آموزش‌وپرورش در مصوبه‌ای اعلام کرد که آزمون ورودی پایه هفتم مدارس نمونه دولتی برگزار نمی‌شود. همچنین بر اساس این مصوبه، مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه می‌توانستند به صورت هیئت امنایی اداره شوند.

برخی مدارس نمونه دولتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم، شهریه می‌گرفتند که حالا معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، شرایط جدید را اعلام کرده است‌.

به گزارش فارس، «از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۶-۱۴۰۵ مدارس نمونه دولتی در دوره اول متوسطه ثبت‌نام دانش‌آموزان جدید ورودی پایه هفتم را صرفاً بر اساس شرایط عمومی و محدوده جغرافیایی بدون دریافت شهریه همانند سایر مدارس دولتی، مطابق با ضوابط مندرج در دستورالعمل ثبت نام انجام دهند» این بر اساس بخشنامه جدید معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش است.

حدود ۹ سال پیش شورای عالی آموزش‌وپرورش در مصوبه‌ای اعلام کرد که آزمون ورودی پایه هفتم مدارس نمونه دولتی برگزار نمی‌شود. همچنین بر اساس این مصوبه، مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه می‌توانستند به صورت هیئت امنایی اداره شوند.

بر اساس این بخشنامه، تعیین هرگونه شرط اعم از برگزاری آزمون انجام مصاحبه یا اعطای امتیاز ویژه برای پذیرش دانش‌آموزان در این مدارس موضوعیت نخواهد داشت.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.