به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از بلومبرگ؛ ایران به دنبال افزایش صادرات نفت خام خود به بالاترین میزان از زمان آغاز جنگ است. این امر در حالی رخ میدهد که فعالیت کشتیرانی در منطقه رو به افزایش است و تهران و واشنگتن در مسیر دستیابی به توافق صلح پایدار گام برمیدارند.
بر اساس دادههای ردیابی کشتیها، حدود 6 میلیون بشکه نفت خام ایران بر روی سه ابرنفتکش تحت تحریم آمریکا به نامهای «الوا»، «ویرگو» و «ویگور» بارگیری شده است که بامداد روز دوشنبه وارد این آبراه راهبردی شدند. این کشتیها همگی مقصد خود را آبهای سنگاپور اعلام کردند؛ منطقهای که مشخصاً نفت خام ایران در آنجا به کشتیهای دیگری منتقل میشود تا محمولهها نهایتاً به پالایشگاههای چین تحویل داده شوند.


انتهای پیام/