روبیو به امارات، بحرین و کویت می‌رود/ تشکیل جلسه با شورای همکاری خلیج فارس

خبرآنلاین شنبه 30 خرداد 1405 - 07:46
تارنمای آکسیوس بامداد شنبه گزارش داد که مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا قصد دارد هفته آینده به خاورمیانه سفر کرده و از کویت، امارات و بحرین دیدار کند.

به گزارش خبرآنلاین، آکسیوس نوشت که انتظار می‌رود روبیو در بحرین با وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تشکیل جلسه بدهد.

به روایت ایرنا؛ در همین حال، خبرگزاری آناتولی گزارش داد که این سفر یکی از بالاترین سطوح تعاملات دیپلماتیک آمریکا با کشورهای خلیج فارس پس از امضای یادداشت تفاهم با ایران است.

به گزارش ایرنا، توافق ایران و آمریکا پس از میانجی‌گری پاکستان، قطر و شماری دیگر از کشورهای منطقه حاصل شد و یادداشت تفاهم مربوط به آن روز پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ به‌صورت الکترونیکی به امضای مسعود پزشکیان و دونالد ترامپ، روسای جمهوری دو کشور، رسید.

این سند چارچوب پایان عملیات نظامی، اجرای تعهدات متقابل و آغاز یک دوره ۶۰ روزه برای مذاکرات فنی و دستیابی به توافق جامع را تعیین کرده است.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.