عصبانیت کیهان از عراقچی و سخنگوی وزارت خارجه/ چرا باید ایران تعهدش برای بازگشایی تنگه هرمز را عملی کند؟/ حداقل به گفته‌های خودتان عمل کنید!

اقتصادنیوز شنبه 30 خرداد 1405 - 06:42
اقتصادنیوز: روزنامه کیهان با اشاره به تفاهم ایران و آمریکا نوشت: وقتی تفاهم‌نامه رسماً نقض شده و اقدام نشده، چرا باید ایران تعهدش برای بازگشایی تنگه هرمز را عملی کند؟ این کار چه توجیهی دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه کیهان، سخنگوی محترم وزارت خارجه بسته شدن تنگه هرمز را تکذیب کرده‌ و آن را بی‌اساس دانسته است.

 آقای بقایی در گفت‌وگوی تلویزیونی به صراحت تاکید کرد که در بند 13 تفاهم‌نامه آمده است که اجرای بندهای اول و چهارم و پنجم و دهم و یازدهم، در کنار یکدیگر ضروری است و بدون اجرای این بندها، نباید کار دیگری صورت بگیرد. آقای عراقچی هم به مردم قول داد که عقب‌نشینی اسرائیل از لبنان جزو تفاهم‌نامه است!

حالا نه تنها عقب‌نشینی اتفاق نیفتاده، بلکه اسرائیل به جنایات و توحش خود ادامه می‌دهد و اعلام کرده است که حملاتش را متوقف نمی‌کند.این موضع و اقدام اسرائیل نقض کامل و فاحش بند یک است.

وقتی تفاهم‌نامه رسماً نقض شده و اقدام نشده، چرا باید ایران تعهدش برای بازگشایی تنگه هرمز را عملی کند؟ این کار چه توجیهی دارد؟

 ادامه‌ این خطا در بازگشایی تنگه هرمز، دشمن را وقیح‌تر می‌کند و اهرم‌های قدرت ایران را کاملاً تضعیف و آینده را خطرناک‌تر می‌کند. حداقل به گفته‌های خودتان عمل کنید!

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.