روایت اسلام‌آباد از مکالمه تلفنی عراقچی با همتای پاکستانی

افکار نیوز جمعه 29 خرداد 1405 - 21:00
وزارت خارجه پاکستان جزئیات گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان پیرامون آخرین تحولات منطقه و امضای یادداشت تفاهم اسلام‌آباد را اعلام کرد.

از روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، سناتور محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور با دکتر سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران گفت وگوی تلفنی انجام داد.

اسحاق دار، امضای «یادداشت تفاهم تاریخی اسلام‌آباد» را به رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این روند به آرامی پیش برود و نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

عراقچی نیز از تلاش‌های میانجیگرانه سازنده و پایدار پاکستان قدردانی کرد.

آنان ضمن بررسی تحولات منطقه‌ای و به ویژه نقض آتش‌بس توسط اسرائیل در لبنان، نگرانی جدی خود را در مورد این وضعیت ابراز داشتند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین از همتای پاکستانی به خاطر تسهیل بازگرداندن ۳۰ تبعه ایرانی شامل ۸ ماهیگیر و ۲۲ خدمه یک کشتی که اخیراً توسط آمریکا توقیف شده بود، تشکر کرد.

وزارت خارجه پاکستان افزود: ترتیبات عبور این گروه از اتباع ایرانی در حال حاضر توسط پاکستان هماهنگ می‌شود.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.