بقائی دعوت از آژانس برای بازرسی تاسیسات هسته‌ای را تکذیب کرد/ شروط ایران برای بازگشت بازرسان آژانس اعلام شد

اقتصادنیوز جمعه 29 خرداد 1405 - 18:11
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد بازرسی‌های جاری از تاسیساتی مانند بوشهر ادامه دارد، اما دسترسی به مراکزی که پس از حملات متوقف شده، نیازمند طی شدن روند مذاکرات است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگاران، اخبار منتشره در برخی رسانه‌ها مبنی بر دعوت جمهوری اسلامی ایران از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران را تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به یادداشت تفاهم خاتمه جنگ مورخ 28 خرداد 1405، خاطرنشان کرد که طبق بند 8 این سند، مذاکره درباره موضوع هسته‌ای در بازه زمانی 60 روزه انجام می‌شود و البته این امر مستلزم تحقق پیش‌زمینه‌های شروع مذاکرات وفق بند 13 خواهد بود.

بقائی همچنین یادآوری کرد که بر اساس بند 9 یادداشت تفاهم مزبور، در طول دوره 60 روزه، وضعیت فعلی برنامه هسته‌ای ایران حفظ خواهد شد و بر این اساس، بازرسی از تاسیساتی مانند بوشهر که تاکنون انجام می‌شد، ادامه می یابد، اما بازرسی از تاسیساتی که دسترسی آژانس به آنها به‌دلیل حملات نظامی مجرمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی متوقف شد، منوط به روند مذاکرات و نتیجه آن خواهد بود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.