کاهش 17 درصدی عملکرد فرودگاههای کشور در سال 1404

خبرگزاری تسنیم جمعه 29 خرداد 1405 - 13:36
مطابق آمار عملکرد فرودگاههای کشور طی سال 1404 در جابجایی مسافر نسبت به سال قبل از آن 17 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمار رسمی وزارت راه وشهرسازی در 12 ماه سال 1404 پروازهاری مسافربری فرودگاههای تحت مالکیت شرکت فرودگاهها و ناوبری ایران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست، جابجایی مسافر و بار به ترتیب رشد منفی 14 درصدی، 17 و 17 درصدی را داشته است.

در فرودگاه مهرآباد طی سال گذشته نشست و برخاست هواپیما 96 هزار و 778 فروند بوده که نسبت به یکسال قبل از آن (1403) با 115 هزار و 773 فروند 16 درصد کاهش یافته است.

در فرودگاه مشهد این کاهش 10 درصد و در شیراز و اهواز نیز به ترتیل 13 و 19 درصد بوده است.

در فرودگاههای اصفهان، تبریز، بندرعباس و کرمان نیز به ترتیب رشد منفی 21، 21، 15 و 17 درصدی در نشست و برخاست هواپیما ثبت شده است.

در جابجایی مسافر نیز فرودگاه‌های مهرآباد رشد منفی 20 درصدی، مشهد رشد منفی 13 درصدی، شیراز 17، اهواز 18، اصفهان 22، تبریز 26، بندرعباس 22 و کرمان 21 درصد رشد منفی داشته اند.

انتهای پیام/
 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.