به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا سلامی ریک در چهارمین روز از هفته محیطزیست در نشستی که با حضور معاون عمرانی فرمانداری، بخشداران، مدیران، دهیاران و دوستداران محیطزیست برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تأسیس این انجمن، همکاری مردم و جوامع محلی در کاهش جرایم زیستمحیطی، تصرفات غیرقانونی، تغییر کاربریها و حریقهای عمدی است.
وی رساندن صدای مردم و نخبگان به گوش مسئولان، هماهنگی بیشتر بین انجمنها و لغو بروکراسی اداری مضر به منابع طبیعی و محیطزیست را از دیگر اهداف این اقدام برشمرد و افزود: این انجمن یک حرکت مردمی نوپاست که نیازمند تدوین برنامه، سازماندهی و تعیین هیات مدیره برای انجام امور اداری و ثبت قانونی است.
رئیس اداره حفاظت محیطزیست آستارا تصریح کرد: با مشارکت و پیگیری اداره منابع طبیعی، این پویش جمعی برای حفاظت مشارکتی در آینده نزدیک شکل قانونی به خود خواهد گرفت.
سلامی ریک اعضای این انجمن را شامل یگانهای حفاظت، شوراها و دهیاران حاشیه اراضی ملی، سازمانهای مردمنهاد (سمنها) و مراجع صدور پروانه عنوان کرد و گفت: تمامی تلاش اعضا بر حفظ منابع طبیعی و محیطزیست کشور با کمترین آسیبرسانی متمرکز است.
در این نشست حاضران به بیان دیدگاهها، پیشنهادها و دغدغههای خود در خصوص صیانت از محیطزیست و منابع طبیعی منطقه پرداختند و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.












