انجمن منابع طبیعی و سلامت محیط زیست در آستارا تشکیل می‌شود

ایرنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 10:01
آستارا- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا از تلاش مشترک این مجموعه و اداره منابع طبیعی برای تشکیل و ثبت اتحادیه انجمن‌های منابع طبیعی و سلامت محیط‌زیست با هدف حفاظت مشارکتی و رفع مشکلات این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا سلامی ریک در چهارمین روز از هفته محیط‌زیست در نشستی که با حضور معاون عمرانی فرمانداری، بخشداران، مدیران، دهیاران و دوستداران محیط‌زیست برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تأسیس این انجمن، همکاری مردم و جوامع محلی در کاهش جرایم زیست‌محیطی، تصرفات غیرقانونی، تغییر کاربری‌ها و حریق‌های عمدی است.
وی رساندن صدای مردم و نخبگان به گوش مسئولان، هماهنگی بیشتر بین انجمن‌ها و لغو بروکراسی اداری مضر به منابع طبیعی و محیط‌زیست را از دیگر اهداف این اقدام برشمرد و افزود: این انجمن یک حرکت مردمی نوپاست که نیازمند تدوین برنامه، سازماندهی و تعیین هیات مدیره برای انجام امور اداری و ثبت قانونی است.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستارا تصریح کرد: با مشارکت و پیگیری اداره منابع طبیعی، این پویش جمعی برای حفاظت مشارکتی در آینده نزدیک شکل قانونی به خود خواهد گرفت.
سلامی ریک اعضای این انجمن را شامل یگان‌های حفاظت، شوراها و دهیاران حاشیه اراضی ملی، سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) و مراجع صدور پروانه عنوان کرد و گفت: تمامی تلاش اعضا بر حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست کشور با کمترین آسیب‌رسانی متمرکز است.
در این نشست حاضران به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادها و دغدغه‌های خود در خصوص صیانت از محیط‌زیست و منابع طبیعی منطقه پرداختند و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.