آتش‌نشانان کرمانشاهی برای ایمن‌سازی مزارع گندم در سرپل‌ذهاب مستقر شدند

ایرنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 09:51
کرمانشاه- ایرنا- سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه همزمان با فصل برداشت گندم، برای افزایش ضریب ایمنی مزارع کشاورزی و مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی ۲ دستگاه خودروی سنگین اطفای حریق و ۶ آتش‌نشان در این شهرستان مستقر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، استقرار آتش‌نشانان کرمانشاهی با دستور استاندار و شهردار کرمانشاه و با موافقت رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه انجام شده است.

بر پایه این گزارش، با توجه به ضرورت افزایش ضریب ایمنی در شهرستان سرپل‌ذهاب و لزوم پیشگیری و مقابله سریع با آتش‌سوزی مزارع کشاورزی، ۶ آتش‌نشان کرمانشاهی به همراه ۲ دستگاه خودروی سنگین اطفایی به این شهرستان اعزام شده‌اند و تا پایان فصل برداشت گندم در منطقه حضور خواهند داشت.

همچنین در پی وقوع آتش‌سوزی در بخشی از مزارع و مراتع روستاهای مرزی منطقه دشت ذهاب، نیروهای مستقر این سازمان در شهرستان سرپل‌ذهاب بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند؛ آتش‌نشانان کرمانشاهی با مشارکت مردم محلی و پس از ۶ ساعت تلاش مداوم، موفق شدند آتش‌سوزی مزارع و مراتع روستاهای مرزی شهرستان سرپل‌ذهاب را به طور کامل مهار کنند.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان سرپل ذهاب با ۹۰ هزار نفرجمعیت، ۸۸ هزار هکتار مرتع و جنگل و ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد که سالیانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن محصولات زراعی، ۱۱ تا ۱۲ هزار تن محصولات باغی و ۳۵ تا ۴۰ هزار تن محصولات دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول از مزارع این شهرستان برداشت شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.