اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد بن‌بست ترانزیتی منطقه را از بین می‌برد

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 09:35
‌نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اتصال راه‌آهن اردبیل به مرزهای بیله‌سوار و پارس‌آباد در شمال استان، بستر بهره‌مندی از مزیت‌های ترانزیت بین‌المللی ریلی را فراهم کند. چراکه این اقدام نه تنها بن‌بست ترانزیتی منطقه را از بین می‌برد، بلکه زمینه‌ساز جهش اقتصادی و تسهیل صادرات و جابه‌جایی مسافر در پهنه شمال‌غرب کشور خواهد بود.

صدیف بدری در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه افتتاح راه‌آهن اردبیل گفت: این طرح که به دلیل عبور از مناطق کوهستانی و صعب‌العبور یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های ریلی کشور محسوب می‌شود، پس از سال‌ها پیگیری مستمر نمایندگان استان در سطح ملی و دولت، تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری شد.

‌عضو کمیسیون عمران مجلس، افتتاح این پروژه‌ها را نقطه عطفی در تاریخ توسعه استان دانست و اظهار کرد: با اتصال اردبیل به شبکه ریلی و توسعه همزمان مسیرهای بزرگراهی، یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم شریف استان محقق شد.

‌نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با نگاهی به افق توسعه‌ای استان تصریح کرد: از دولت چهاردهم انتظار داریم با تداوم این مسیر و اتصال راه‌آهن اردبیل به مرزهای بیله‌سوار و پارس‌آباد در شمال استان، بستر بهره‌مندی از مزیت‌های ترانزیت بین‌المللی ریلی را فراهم کند. چراکه این اقدام نه تنها بن‌بست ترانزیتی منطقه را از بین می‌برد، بلکه زمینه‌ساز جهش اقتصادی و تسهیل صادرات و جابه‌جایی مسافر در پهنه شمال‌غرب کشور خواهد بود.

‌بدری خاطرنشان کرد: همچنین جهت برقراری عدالت در خدمات‌رسانی، اکیداً خواستار راه‌اندازی قطارهای اقتصادی ۳ و ۴ ستاره در کنار قطارهای ۵ ستاره در مسیرهای اردبیل به مقصد تهران و مشهد هستیم تا عموم مردم و اقشار مختلف جامعه بتوانند از موهبت این زیرساخت ریلی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.