۳۶۳ هزار وسیله نقلیه در پایتخت جریمه شدند

ایرنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 08:21
تهران - ایرنا- معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام جزئیات تازه‌ترین آمار از سه تخلف حادثه‌ساز در پایتخت گفت: ۱۵۰هزار راکب موتورسیکلت به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی، بیش از ۸۹ هزار راننده به علت استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و بیش از ۱۲۴ هزار راننده متخلف نیز به دلیل نبستن کمربند ایمنی در تهران اعمال قانون شده‌اند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ فیروز کشیر روز چهارشنبه با اشاره به اینکه این سه تخلف جزو اصلی‌ترین عوامل وقوع تصادفات مرگبار و جراحات شدید در معابر تهران محسوب می‌شوند اظهار کرد: متأسفانه با وجود هشدارهای مکرر پلیس و آموزش‌های همگانی، هنوز شاهد بی‌توجهی گروه قابل توجهی از رانندگان و راکبان به این الزامات ساده اما حیاتی هستیم.

وی افزود: تخلف استفاده از تلفن همراه یا هر وسیله ارتباطی مشابه در حین رانندگی، به ویژه در سرعت‌های بالای ۶۰ کیلومتر بر ساعت، علاوه بر جریمه، برای رانندگان خودروهای شخصی ۳ نمره منفی و برای رانندگان خودروهای عمومی ۵ نمره منفی در سوابق رانندگیشان به همراه دارد.

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ تأکید کرد: تخلفاتی نظیر نبستن کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان خودرو و همچنین استفاده نکردن از کلاه ایمنی برای موتورسواران، هرچند مشمول نمره منفی نمی‌شوند، اما جریمه دارند و از نظر ایمنی به هیچ وجه کم‌اهمیت‌تر از سایر تخلفات نیستند.

سرهنگ کشیر خاطرنشان کرد: تمامی این تخلفات توسط دوربین های ثبت تخلف و همچنین گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس ثبت و اعمال قانون می‌شوند و با رانندگان و راکبان متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ به تمام رانندگان توصیه کرد: هر ثانیه بی‌توجهی پشت فرمان می‌تواند یک عمر پشیمانی به همراه داشته باشد. موتورسواران حتی برای مسیرهای کوتاه حتماً از کلاه ایمنی استاندارد استفاده کنند؛ رانندگان و سرنشینان خودرو پیش از حرکت، کمربند ایمنی را ببندند و هرگز در حین رانندگی به سراغ تلفن همراه نروند. پلیس با جدیت تمام با متخلفان برخورد می‌کند، اما مهم‌ترین پلیس، وجدان بیدار و احترام به جان خود و دیگران است.

سرعت غیر مجاز همچنان عامل مهم افزایش حوادث ناگوار در پایتخت

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، همچنین از شکل گیری ترافیک در برخی از معابر و بزرگراه های حال حاضر شهر تهران در روز چهارشنبه بیستم خرداد ماه ۱۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ علی اصغر شریفی با اشاره به وضعیت ترافیک معابر و بزرگراه های حال حاضر شهر تهران گفت: در مسیر غرب به شرق بزرگراه های شهید همت از شهید باکری تا خیابان گاندی، آبشناسان از سردار جنگل تا بزرگراه اشرفی اصفهانی، حکیم از شقایق تا پل شیخ فضل الله نوری و بزرگراه لشگری از تهرانسر تا فرودگاه مهرآباد کم کم در حال شکل گیری است.

وی افزود: مسیر شرق به غرب بزرگراه های زین الدین از شمیران نو تا بزرگراه شهید صیاد شیرازی، شهید سلیمانی از امام علی (ع) تا پل سید خندان، شهید بابایی از بلوار هنگام تا پل امام علی (ع) و بزرگراه صدراز شهید صیاد شیرازی تا مدرس ترافیک در حال شکل گرفتن است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: مسیر جنوب به شمال بزرگراه های نواب صفوی از ۹دی تا تونل توحید، بسیج بالاتر ازسه راه افسریه تا قصر فیروزه و بزرگراه شیخ فضل الله نوری از پل جناح تا پل جلال آل احمد نیز ترافیک در حال شکل گیری است.

سرهنگ شریفی در پایان توصیه کرد: تجربه نشان می‌دهد رانندگی با سرعت غیر مجاز احتمال وقوع حوادث ناگوار را افزایش می‌دهد. رانندگان محترم لطفا با انتخاب سرعت مطمئنه در سطح شهرحرکت کنید.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.