به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع شامگاه سهشنبه در دیدار با محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: یکی از چالشهای مهم حوزه سلامت استان که بهطور مستقیم بر کیفیت خدمات درمانی و میزان رضایتمندی مردم تأثیر میگذارد، تأخیر در پرداخت مطالبات مراکز درمانی، دانشگاه علوم پزشکی و داروخانههای طرف قرارداد است.
استاندار بوشهر با اشاره به اقدامات انجام شده برای بیمهشدگان بهویژه روستاییان، و همچنین پرداخت ۶۰ درصدی بدهی بیمه سلامت مربوط به مطالبات فروردین و اردیبهشتماه دانشگاه علوم پزشکی و سایر مراکز و مؤسسات طرف قرارداد، خواستار تأمین منابع مالی لازم برای پرداخت کامل معوقات این بخش شد.
زارع با بیان اینکه مراکز درمانی استان با فشارهای مالی قابل توجهی مواجه هستند، گفت: برای جلوگیری از کاهش توان ارائه خدمات درمانی، استمرار خدمترسانی به مردم و تأمین دارو و تجهیزات پزشکی، ضروری است بدهیهای سال گذشته سازمان بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی، مراکز درمانی و داروخانههای فعال استان در اسرع وقت تسویه شود.
وی همچنین با تمجید از رویکرد رئیسجمهور در اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده، تصریح کرد: اجرای این طرح در استان بوشهر آغاز شده و میتواند به افزایش بهرهوری و ساماندهی بهتر خدمات درمانی منجر شود.
استاندار بوشهر ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی اصلی ارائه خدمات سلامت در استان، مسئولیت اداره بیمارستانها، مراکز درمانی، اورژانس، شبکههای بهداشت و اجرای برنامههای پیشگیرانه را بر عهده دارد و تداوم این خدمات نیازمند برخورداری از منابع مالی پایدار و نقدینگی کافی است.
زارع با اشاره به کمبود نیروی انسانی در ساختار سازمانی بیمه سلامت استان بوشهر خواستار تأمین و تقویت نیروی انسانی مورد نیاز این مجموعه شد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران نیز در این دیدار با قدردانی از پیگیریها و رایزنیهای استاندار بوشهر در حوزه بهداشت و درمان، بر تسریع در پرداخت معوقات تأکید کرد و برای استمرار پیگیریها در این زمینه قول مساعد داد.












