سعید دارابی در گفتوگو با ایسنا، از روند صعودی خرید محصولات استراتژیک در استان خبر داد و افزود: تا روز سه شنبه ۱۹ خرداد، مجموع گندم خریداری شده در سطح لرستان به رقم ۱۴ هزار و ۸۰۵ تن رسیده است.
دارابی در پاسخ به این سوال که روند خرید در مقایسه با روزهای گذشته چگونه بوده است، اظهار کرد: با توجه به هماهنگیهای صورت گرفته میان نهادهای اجرایی و استقبال مناسب کشاورزان، شاهد شتابگیری قابل توجهی در فرآیند خرید هستیم. مجموع خرید استان در روزهای اخیر رشد چشمگیری داشته و این نشاندهنده پویایی عملیات در سطح شهرستانهاست.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با ارائه جزئیات آماری از میزان خرید در سطح شهرستانها، گفت: بر اساس آخرین دادههای ثبت شده تا امروز، سه شنبه ۱۹ خرداد، شهرستان پلدختر با ثبت رقم ۱۲ هزار و ۷۲۵ تن، همچنان پیشتاز و صدرنشین خرید گندم در استان است.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد سایر شهرستانها افزود: پس از پلدختر، شهرستان رومشکان با خرید ۱,۰۷۳ تن، شهرستان کوهدشت با ۹۷۸ تن و شهرستان خرمآباد با ۲۹ تن، در رتبههای بعدی قرار دارند. این توزیع آماری نشان میدهد که تمرکز اصلی عملیات خرید در حال حاضر در مناطق تولیدکننده اصلی استان است.
دارابی تأکید کرد: هدف اصلی ما در این مرحله، تسهیل فرآیند خرید و تسریع در پرداختها و عملیات لجستیکی است تا کشاورزان بتوانند محصولات خود را در بهترین شرایط ممکن به شبکه دولتی تحویل دهند. تیمهای اجرایی در تمامی شهرستانها موظف هستند با حداکثر توان، پاسخگوی نیاز کشاورزان باشند.
انتهای پیام












