تجاوز نیروهای سنتکام به جنوب ایران/واکنش سپاه پاسداران به جنگ‌افروزان آمریکایی

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 05:18
نیروهای سنتکام از حمله تلافی‌جویانه به بهانه سقوط هلیکوپتر آمریکایی در تنگه هرمز خبر دادند. ترامپ هم در گفت‌وگویی با ABC این حمله‌ را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، تروریست‌های سنتکام بامداد چهارشنبه از حمله تلافی‌جویانه‌شان به بهانه سقوط هلیکوپتر آمریکایی در تنگه هرمز خبر دادند. رئیس‌جمهور آمریکا نیز در گفت‌وگویش با شبکه خبری ABC این حمله را تایید کرد!

صداوسیما هم به نقل از منابع محلی صدا انفجاری در قشم و سیریک را تایید کرد ولی تاکنون اخبار درباره وقوع انفجار در بندر عباس تایید نشده‌اند.

تکذیب حمله به میناب

همچنین برخی کانال‌های خبری از حمله هوایی به نقطه‌ای در میناب خبر دادند که محمد رادمهر، فرماندار میناب، در پاسخ به پیگیری خبرنگار صداوسیما عنوان کرد حمله‌ای به این شهر گزارش نشده است.

هشدار دوباره عراقچی

وزیر امور خارجه به نیروهای بیگانه توصیه کرد اگر می‌خواهند در امان باشند بهتر است منطقه خلیج فارس را ترک کنند.

موج دوم و سوم حمله‌ها به جنوب ایران

در حالی که صداوسیما از چند انفجار در جاسک خبر می‌دهد، مقامی آمریکایی در گفت‌وگویی با رسانه‌های این کشور از موج‌های دوم و سوم حمله به ایران برای هدف قراردادن سامانه‌های پدافندی و رادار صحبت کرد.

طبق داده‌های پلتفرم‌های نظارت بر پروازها، آمریکا در آخرین حمله خود به ایران از حریم هوایی عربستان سعودی استفاده کرد.

وبگاه الخبر الیمنی اعلام کرد داده‌های پلتفرم‌های نظارت و ردیابی ترافیک هوایی نشان می‌دهند هواپیماهای آمریکایی در حال سوخت‌گیری بر فراز حریم هوایی عربستان سعودی‌اند؛ آن هم در حالی که آماده‌باش گسترده‌ای از هواپیماهای سوخت‌رسانی در خلیج فارس و منطقه در جریان است.

سپاه: ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین هدف حملۀ پهپادی قرار گرفت

روابط عمومی سپاه پاسداران اعلام کرد: رژیم جنگ‌افروز آمریکا در اوایل بامداد امروز با بهانه‌های واهی چند نقطه در جاسک، سیریک و قشم را مورد حمله قرار داد که به یک دکل مخابراتی در سیریک خساراتی وارد آمد و دو مخزن آب بخش بمانی این شهرستان منهدم شد. در پاسخ به این حرکت شرارت‌آمیز دشمن، رزمندگان نیروی دریایی سپاه ساعت ۲.۳۰ دقیقه بامداد ناوگان پنجم دریایی بحرین را مورد حمله پهپادی قرار دادند. درگیری‌ها ادامه دارد و پاسداران غیور ملت ایران در حال پاسخگویی به تجاوزهای دشمن هستند و در صورت ادامه شرارت، پاسخ‌های سنگین‌تری در راه است.

یک فروند پهپاد MQ9 رهگیری و منهدم شد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین اعلام کرد: در جریان درگیری‌های هوایی جاری در تنگه هرمز یک فروند پهباد MQ9 که از آسمان شمال خلیج فارس قصد نزدیک‌شدن و مداخله‌کردن در صحنه نبرد را داشت، در آسمان شهرستان جم در استان بوشهر مورد اصابت آتش رزمندگان قهرمان پدافند هوایی نوین سپاه قرار گرفت و منهدم شد.

ادامه دارد

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.