ریزش معدن زغال‌سنگ در زرند کرمان‌ جان یک کارگر را گرفت/ مقصران‌ منتظر برخورد قانونی باشند

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 21:33
کرمان - ایرنا - فرماندار زرند در واکنش به علت حادثه ریزش یک معدن زغال‌سنگ در این شهرستان و جانباختن یک کارگر گفت: کارشناسان در حال بررسی علت این حادثه هستند و پس از مشخص شدن نتیجه این بررسی‌ها، در صورت اثبات قصور و کوتاهی از سوی معدن، برخورد قاطع قانونی با مقصران این حادثه صورت می‌گیرد.

همت ایزدی شبانگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این وجود امیدوارم دیگر شاهد حوادث اینچنینی در معادن زغال سنگ استان کرمان به‌خصوص در شهرستان زرند نباشیم.

جزییات حادثه از زبان فرماندار

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جزییات این حادثه عنوان کرد: ریزش آوار در معدن زغال‌سنگ گلتوت دشتخاک زرند جان یک کارگر را گرفت.

فرماندار زرند گفت: متاسفانه در این حادثه بخشی از کارگاه معدن زغال‌سنگ گلتوت دشتخاک زرند ریزش می‌کند و ۶ نفر کارگر در بخش استخراج معدن مشغول فعالیت بودند که بر اثر ریزش ناگهانی بخشی از دیواره معدن تعداد پنج تن از آنان فرار کرده و نجات پیدا می‌کنند اما فردی ۲۹ ساله به‌نام ابوالفضل محسن‌بیگی به عنوان یکی از کارگران این معدن جان خود را بر اثر ریزش آوار معدن‌ از دست داد.

وی ادامه داد: پس از آن، امدادگران واحد HSE معدن پیکر بی‌جان این کارگر از زیر آوار خارج کردند و آیین تشییع این فرد عصر امروز (سه‌شنبه) در شهرستان زرند برگزار شد.

معدن زغال‌سنگ گلتوت یکی از واحدهای معدنی زغال‌سنگ فعال در شهرستان زرند از توابع استان کرمان به‌شمار می‌رود که هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ نیروی کار در آن مشغول‌ به‌کار هستند.

شهرستان زرند در فاصله حدود ۷۰ کیلومتری مرکز استان کرمان واقع شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.