صرفه‌جویی ۳۰ درصدی، راهکار جلوگیری از قطعی برق در تابستان قم

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 19:43
قم- ایرنا- استاندار قم با تأکید بر اهمیت مدیریت مصرف انرژی گفت: در صورت تحقق کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق با همراهی مردم، اصناف و دستگاه‌های اجرایی، قطعی برق در استان نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا از استانداری قم، اکبر بهنام‌جو روز سه‌شنبه در سومین جلسه قرارگاه بهینه‌ سازی و مدیریت راهبردی انرژی این استان افزود: در این رابطه ادارات موظفند در ساعات اداری حداقل ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند و در خارج از ساعات اداری نیز این میزان باید به حدود ۷۰ درصد برسد.

وی رعایت دمای ۲۵ درجه برای سیستم‌های سرمایشی، استفاده از نور طبیعی و خاموش کردن تجهیزات غیرضروری را از مهم‌ترین راهکارهای مدیریت مصرف عنوان کرد.

وی با تأکید بر ضرورت الگو بودن مسئولان در صرفه‌جویی انرژی خاطرنشان کرد: رعایت این اصول در زندگی شخصی مدیران، نقش مؤثری در نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه در جامعه خواهد داشت.

استاندار قم در ادامه با اشاره به نقش این قرارگاه در هم‌افزایی دستگاه‌ها گفت: برگزاری مستمر این جلسات موجب انسجام بیشتر و افزایش دقت در تصمیم‌گیری‌ها شده و مصوبات آن به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی افزود: روند اجرای مصوبات حداکثر ظرف ۴۸ ساعت پس از هر جلسه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا اقدامات در حوزه مدیریت مصرف انرژی به‌صورت عملیاتی دنبال گردد.

بهنام‌جو با اشاره به بازدیدهای میدانی از واحدهای صنفی گفت: در این بازدیدها ضمن گفت‌وگو با فعالان اقتصادی، راهکارهای کاهش مصرف، به‌ویژه در حوزه روشنایی‌های غیرضروری و تجهیزات پرمصرف، تبیین شده است.

وی با قدردانی از همکاری مردم و اصناف استان تصریح کرد: خوشبختانه شهروندان و کسبه قم همراهی خوبی در مدیریت مصرف دارند و این همکاری نقش مهمی در عبور از شرایط فعلی ایفا می‌کند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.