سالار محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خدمات ارائهشده به بازنشستگان، افزود: میانگین حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق در استان ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و میانگین سنی بازنشستگان نیز ۵۲ سال برآورد میشود.
وی با تاکید بر پایداری خدمات صندوق در شرایط خاص کشور اظهار داشت: با وجود شرایط ویژه ناشی از جنگ و تجاوزات اخیر دشمن، کادر اجرایی صندوق بازنشستگی در ستاد و استانها با روحیه جهادی به فعالیت خود ادامه دادند و با پیگیریهای مستمر مدیرعامل و حمایت دولت، پرداخت حقوق بازنشستگان بدون وقفه انجام شد.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان زنجان تصریح کرد: احکام افزایش سنواتی و مرحله سوم متناسبسازی حقوق بازنشستگان نیز با دقت و سرعت اجرایی شد تا آرامش خاطر این قشر حفظ شود همچنین با وجود فشارهای اقتصادی و شرایط خاص امنیتی، حقوق بازنشستگان استان همواره پیش از پایان هر ماه پرداخت شده است.
محمدی تصریح کرد: امسال صندوق بازنشستگی کشوری برای جبران هزینههای درمانی بازنشستگان، قرارداد بیمه تکمیلی را با بیمه دی منعقد کرده است که در نتیجه آن خدمات دندانپزشکی و دارویی افزایش می یابد و تلاش شده کیفیت خدمات درمانی ارتقا یابد.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای مطلوب این قرارداد، نشستهای تخصصی متعددی با مشارکت کانونهای بازنشستگی برگزار شده و بازدیدهای میدانی از مراکز طرف قرارداد نیز در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان زنجان همچنین از پرداخت چهار هزار و ۳۶۰ فقره وام ضروری ۵۰ میلیون تومانی به بازنشستگان در سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: مجموع پرداختی این تسهیلات به ۲۱۸ میلیارد تومان رسیده است که به صورت قرضالحسنه و اقساطی پرداخت شدهاند.
وی ادامه داد: بیشترین سهم دریافت وام ضروری مربوط به بازنشستگان آموزش و پرورش با ۲ هزار و ۸۲۴ فقره بوده و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی با ۴۰۳ فقره و راهآهن با ۳۵۴ فقره قرار دارند.
محمدی با بیان اینکه ثبتنام و پرداخت این تسهیلات به صورت غیرحضوری انجام میشود، اظهار داشت: فرآیند دریافت وام از طریق سامانه صندوق بازنشستگی انجام شده و نیازی به معرفی ضامن وجود ندارد.
وی بازنشستگان را سرمایههای ارزشمند کشور دانست و گفت: تکریم بازنشستگان در حقیقت پاسداشت فرهنگ خدمت، مسئولیتپذیری و انتقال تجربه به نسلهای آینده است.












