هشدار قطعی برق؛ از ادارات و بانک‌های پرمصرف تا چاه‌های کشاورزی جیرفت

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 13:50
مدیر امور برق شهرستان جیرفت با اشاره به افزایش دمای هوا و فشار مضاعف بر شبکه، از اجرای طرح‌های محدودکننده خبر داد و گفت: از ساعت ۸ صبح تا ۱۴، برق اداراتی که از سقف مصرف مجاز فراتر بروند، قطع می‌شود و بانک‌ها نیز قطعی خودکار را تجربه کرده‌اند.

مجتبی شادجو در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به جزئیات آخرین وضعیت شبکه برق منطقه، نسبت به تشدید بحران مصرف در پی گرمای طاقت‌فرسا هشدار داد و از مشترکان خواست تا پایان پیک مصرف در راستای پایداری شبکه همکاری کنند. در غیر این صورت طرح محدودکننده‌ها بدون تعارف اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه پایداری شبکه در اولویت است، گفت: هم‌اکنون تمام چاه‌های کشاورزی به کنتورهای هوشمند مجهز و محدودکننده‌های مصرف نصب شده و این محدودیت‌ها همه‌روزه از ساعت ۱۰:۴۵ تا ۱۵:۳۰ اعمال می‌شود تا از اُفت فشار و خاموشی سراسری جلوگیری کنیم.

شادجو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت ادارات و نهادهای عمومی اظهار کرد: در بخش اداری، تنظیم‌کننده‌های مصرف از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ فعال شده‌ و اگر هر اداره‌ای در این بازه زمانی از درصد بیلان مصرفی تعیین‌شده عبور کند، برق آن مجموعه به طور خودکار قطع می‌شود و همچنین ادارات موظفند پس از ساعت ۱۴، تنها ۴۰ درصد مصرف عادی خود را داشته باشند.

 وی افزود: بانک‌ها نیز تحت تأثیر این محدودیت‌ها قرار گرفته‌اند و تاکنون شاهد قطعی خودکار برق در برخی از آنها بوده‌ایم.

مدیر امور برق شهرستان جیرفت با تأکید بر نقش مشترکان بزرگ، از صنایع و معادن خواست تا همکاری بیشتری داشته باشند و گفت: این مشترکان موظف هستند همه‌روزه ۴۰ درصد از مصرف خود را نسبت به دوره پیش از شروع طرح، کاهش دهند زیرا پایش از هم‌اکنون آغاز شده، البته به دلیل فرآیند تولید، پیش از اعمال محدودیت به واحد مربوطه اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا خط تولید را خالی کنند و از خسارت‌های احتمالی جلوگیری شود.

شادجو در تشریح نحوه اعمال محدودکننده‌ها در شهرک‌های صنعتی بیان کرد: شهرک‌های صنعتی نیز موظف هستند روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه هر هفته تا پایان طرح، از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب برق را به طور کامل قطع کنند.

وی در پایان اشاره به گرمای شدید هوا و افزایش بی‌سابقه مصرف، از همه مشترکان خواست تا همکاری حداکثری داشته باشند و تأکید کرد: مدیریت مصرف تنها راه جلوگیری از خاموشی‌های گسترده و ناگهانی است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.