نظارت بر بازار هرمزگان؛ گرانفروشی و ارایه نکردن فاکتور در صدر تخلفات

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 12:57
بندرعباس - ایرنا - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان صمت ‌هرمزگان با اشاره به بیش از ۳۸ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی در سطح استان در سال گذشته گفت: عمده‌ترین تخلف‌ها در جریان این بازرسی‌ها شامل عدم درج قیمت، گرانفروشی و ارائه نکردن فاکتور فروش بوده است.

عبدالرضا پیروی‌منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه افزود: بازرسان این سازمان ۳۸ هزار و ۵۶۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی را در سطح استان طی سال ۱۴۰۴ انجام دادند که نتیجه آن تشکیل ۶ هزار و ۹۱۷ پرونده تخلف بوده است.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی پرونده‌های ثبت‌شده در این مدت ۲ هزار و ۵۱ میلیارد ریال برآورد شده است که همه آن‌ها برای رسیدگی و صدور رأی نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان صمت ‌هرمزگان ادامه داد: عمده‌ترین تخلف‌ها در جریان این بازرسی‌ها شامل، عدم درج قیمت، گرانفروشی و ارائه نکردن فاکتور فروش بوده است.

پیروی منش تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش کنند تا فرآیند رصد بازار با دقت بیشتری انجام شود.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان در حال حاضر دارای بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.