زیرساخت‌های شماره‌گذاری خودرو در منطقه آزاد قصرشیرین تکمیل شد

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 12:45
قصرشیرین - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قصرشیرین از تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی در این منطقه خبر داد و گفت: با نهایی شدن هماهنگی‌های اجرایی، ورود و تردد خودروهای دارای پلاک منطقه آزاد قصرشیرین «۸۸ قصرشیرین» از هفته آینده آغاز می‌شود.

رضا قبادی‌مهر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام زیرساخت‌های لازم برای اجرای فرآیند شماره‌گذاری خودرو در منطقه آزاد قصرشیرین فراهم شده و عملیات آماده‌سازی مرکز شماره‌گذاری در مراحل پایانی قرار دارد.

وی با اشاره به ابلاغ استانداردهای مورد نیاز از سوی پلیس راهور اظهار کرد: ساختمان، تجهیزات، زیرساخت‌های سخت‌افزاری و ارتباطی مورد نیاز برای استقرار مرکز شماره‌گذاری تأمین شده و عملیات اجرای فیبر نوری این مرکز نیز در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قصرشیرین با قدردانی از حمایت‌های استاندار کرمانشاه و همکاری شورای تأمین استان گفت: مجوزهای لازم برای تردد خودروهای دارای پلاک منطقه آزاد قصرشیرین در سراسر استان کرمانشاه صادر شده و از هفته آینده ورود خودروهای دارای پلاک «۸۸ قصرشیرین» به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

قبادی‌مهر افزود: با آغاز این طرح، فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و ساکنان منطقه می‌توانند از مزایای تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد بهره‌مند شوند.

وی همچنین با اشاره به فراهم شدن مقدمات واردات خودرو در منطقه آزاد قصرشیرین گفت: آیین‌نامه فعالیت شرکت‌های واردکننده خودرو به متقاضیان ابلاغ شده و فرآیند دریافت مدارک و اخذ مجوزهای لازم در حال انجام است.

مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین ادامه داد: در مرحله نخست، واردات خودروها با حداکثر حجم موتور ۲۵۰۰ سی‌سی و از مدل‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ انجام خواهد شد.

قبادی‌مهر خاطرنشان کرد: از نظر سازمان منطقه آزاد قصرشیرین مانعی برای آغاز فرآیند شماره‌گذاری خودروها وجود ندارد و تنها برخی هماهنگی‌های اجرایی با دستگاه‌های مرتبط در حال نهایی شدن است.

وی ابراز امیدواری کرد با تکمیل هماهنگی‌های باقی‌مانده و استقرار کامل خدمات مورد نیاز، فرآیند ورود، شماره‌گذاری و بهره‌برداری از خودروهای وارداتی در منطقه آزاد قصرشیرین به‌زودی به صورت رسمی آغاز شود.

زیرساخت‌های شماره‌گذاری خودرو در منطقه آزاد قصرشیرین تکمیل شد

به گزارش ایرنا؛ منطقه آزاد تجاری- صنعتی قصرشیرین با وسعت بیش از هفت هزار و ۲۲۳ هکتار از محدوده مرز پرویزخان تا مرز خسروی را شامل می‌شود و توسعه آن به محدوده شهر قصرشیرین نیز در دستور کار قرار دارد.

ایجاد این منطقه با هدف رونق اقتصادی نوار مرزی، اشتغال‌زایی، تقویت صادرات و واردات و توسعه زیرساخت‌های تجاری به تصویب رسیده و از ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با عراق افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد و در امتداد این مرز ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.