به گزارش ایرنا، خراسان جنوبی با برخورداری از ظرفیتهای ارزشمند در بخشهای معدن، کشاورزی، گردشگری، صنایعدستی و تجارت مرزی، یکی از استانهای راهبردی شرق کشور به شمار میرود. در این بسته خبری، تازهترین اخبار، برنامهها، رویدادها، تصمیمات و اقدامات دستگاههای اجرایی، نهادها و بخشهای مختلف استان بهصورت کوتاه و مستمر منتشر و در طول روز بهروزرسانی خواهد شد.
پایان پرونده ۱۸ ساله ۱۲ میلیاردی در خوسف با صلح و سازش
رئیسکل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با تلاشهای مستمر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خوسف و همچنین دادیار شعبه اول دادسرای این شهرستان، یکی از پروندههای مهم و قدیمی خوسف پس از ۱۸ سال با صلح و سازش مختومه شد.
محمدجعفر عبداللهی با اشاره به اینکه ارزش مالی این پرونده بیش از ۱۲ میلیارد تومان بوده است، افزود: این پرونده در سالهای گذشته در جریان رسیدگی قرار داشت اما در نهایت با رایزنیهای قضایی، گفتوگو و جلب رضایت طرفین، زمینه سازش قطعی و پایان اختلاف فراهم شد.
وی بیان کرد: حل و فصل اختلافات از طریق صلح و سازش، علاوه بر کاهش ورودی پروندهها به محاکم قضایی و جلوگیری از اطاله دادرسی، نقش مؤثری در کاهش تنشهای اجتماعی و ایجاد آرامش در جامعه دارد.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ سازش در جامعه تصریح کرد: هر اندازه از ظرفیت گفتوگو، میانجیگری و اصلاح ذاتالبین در پروندهها بیشتر استفاده شود زمینه دستیابی به نتایج مطلوبتر و رضایتبخش برای طرفین نیز فراهمتر خواهد شد.
به گفته وی مختومه شدن این پرونده قدیمی نشان داد که با پیگیری مستمر، تعامل سازنده و استفاده صحیح از ظرفیت صلح و سازش، حتی پروندههای پیچیده و دارای سابقه طولانی نیز میتوانند به نتیجه مطلوب برسند.
کشف ۴۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق از ۳ دستگاه خودرو
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان اظهار کرد: ماموران این فرماندهی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به دو دستگاه کامیون و یکدستگاه پژو۴۰۵ مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ حسن دشتستانی بیان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از خودروها، مقدار چهار هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی را کشف کردند.
وی افزود: ماموران در این خصوص سه دستگاه خودرو توقیف و سه نفر متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
آغاز طرح پایش زنبورستانهای خراسان جنوبی
معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی از آغاز طرح پایش زنبورستانهای استان خبر داد و گفت: در جریان اجرای این برنامه که تا پایان خرداد ادامه دارد وضعیت زنبورستانها از نظر بیماریهای رایج و همچنین سایر بیماریها مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
علیزاده افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح سلامت کلنیهای زنبورعسل، پیشگیری از شیوع بیماریها، شناسایی بهموقع کانونهای احتمالی آلودگی و حمایت از تولیدکنندگان این بخش اجرا میشود.
وی تصریح کرد: در قالب این پایش، کارشناسان دامپزشکی با حضور در زنبورستانهای سطح استان، علاوه بر بازدیدهای میدانی، نسبت به بررسی نشانههای بیماری، وضعیت عمومی کلنیها و ارائه توصیههای فنی و بهداشتی به زنبورداران اقدام میکنند.
معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی عنوان کرد: بررسی بیماریهای رایج زنبورعسل و نیز رصد سایر بیماریهای احتمالی، از جمله محورهای اصلی این طرح است که میتواند نقش مؤثری در حفظ جمعیت زنبورعسل، افزایش کیفیت تولید و کاهش خسارات احتمالی در این حوزه داشته باشد.
وی تاکید کرد: همکاری زنبورداران در اجرای دقیق این برنامه، زمینهساز دستیابی به نتایج بهتر و ارتقای سلامت زنبورستانهای استان خواهد بود.















