آخرین جزیئات از وضعیت مذاکره با آمریکا از زبان بقایی

فرارو دوشنبه 11 خرداد 1405 - 11:20
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی که طرف مقابل مداوم دیدگاه‌های خود را تغییر می‌دهد و مطالبات جدید یا متناقضی مطرح می‌کند و همچنین پیام‌های رسانه‌ای متفاوت و ضد و نقیض ارسال می‌شود، طبیعی است که این وضعیت باعث طولانی شدن روند مذاکره می‌شود.

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری، گفت: ما از ابتدا می‌دانستیم که در شرایط عدم اعتماد مذاکره می‌کنیم. مذاکره در دل سوءظن و بدگمانی شدید آغاز شده و تبادل پیام‌ها نیز در همین فضا در حال انجام است. باید یادمان باشد که دیپلماسی جایگزین قدرت نیست.

بقائی اظهار کرد: نکته دوم اینکه مذاکره یا دیپلماسی خود نشانه یا محصول اعتماد بین طرف‌های مذاکره‌کننده نیست. این‌ها را باید از هم تفکیک کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی که طرف مقابل مداوم دیدگاه‌های خود را تغییر می‌دهد و مطالبات جدید یا متناقضی مطرح می‌کند و همچنین پیام‌های رسانه‌ای متفاوت و ضد و نقیض ارسال می‌شود، طبیعی است که این وضعیت باعث طولانی شدن روند مذاکره می‌شود.

وی افزود: ما نمی‌توانیم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به عنوان دو فاعل مجزا در نظر بگیریم. هر آنچه در لبنان در حال وقوع است حتما پای ثابت آن آمریکاست.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.