فاطمه منصوری، معاون پژوهش، برنامهریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور در حاشیه این اردوها در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسابقات ملی مهارت هر ساله در کشور برگزار میشود و مسابقات جهانی مهارت نیز هر ۲ سال یکبار برپا میشود؛ رویدادی که بیش از ۷۰ سال از برگزاری آن میگذرد و ایران نیز حدود ۲۰ سال است در این رقابتها حضور دارد.
وی افزود: اکنون برای آمادگی حضور در چهلوهشتمین دوره مسابقات جهانی مهارت، اردوها و رقابتهای مهارتی در کشور در حال برگزاری است و تلاش داریم با مشارکت دستگاههای اجرایی مختلف، مسابقات ملی مهارت را هرچه بیشتر با استانداردهای جهانی منطبق کنیم تا زمینه کسب امتیاز و موفقیت بیشتر در عرصه بینالمللی فراهم شود.
منصوری با اشاره به روند انتخاب نفرات برگزیده گفت: مهرماه سال گذشته مسابقات ملی مهارت در ۳۸ رشته و به میزبانی اصفهان برگزار شد که در پایان آن، ۱۵۰ نفر از برگزیدگان مراحل بیستویکم و بیستودوم به آزمون متمرکز راه یافتند.
معاون پژوهش، برنامهریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور ادامه داد: از میان این افراد، ۵۰ نفر برای حضور در مرحله دوم مسابقات ملی مهارت که اکنون در مرکز تربیت مربی و پژوهشهای فنی و حرفهای کشور در کرج در حال برگزاری است، انتخاب شدهاند.
وی تصریح کرد: در نهایت طی یک ماه آینده، ۲۲ نفر در قالب تیم ملی مهارت برگزیده خواهند شد تا برای حضور در مسابقات جهانی آماده شوند.
منصوری خاطرنشان کرد: رقابتهای جهانی مهارت در شانگهای چین برگزار خواهد شد و تیم ایران در ۲۰ رشته مهارتی در این دوره از مسابقات شرکت میکند.
وی با اشاره به افزایش حضور ایران در این رویداد بینالمللی گفت: در دوره گذشته مسابقات جهانی مهارت که در لیون فرانسه برگزار شد، تیم ایران در ۱۰ رشته مهارتی حضور داشت اما در این دوره شمار رشتههای حضور کشورمان به ۲۰ رشته افزایش یافته است.
معاون سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور افزود: تلاش بر این است که با حضور حداکثری و هدفمند در این رقابتها، از ظرفیت مسابقات جهانی برای انتقال تجربههای مهارتی و فناوریهای روز به داخل کشور استفاده کنیم.
وی تأکید کرد: تحقق این هدف نیازمند حمایت بیشتر بنگاههای اقتصادی و بخشهای مختلف است تا بتوان از فرصت رقابتهای بینالمللی برای ارتقای مهارتآموزی و توانمندسازی نیروی انسانی کشور بهره بیشتری برد.













