امحای 300 هکتار از مزارع آلوده به آب‌های نامتعارف در جنوب شرق شیراز

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 11 خرداد 1405 - 10:53
معاون شهرداری شیراز از امحای 300 هکتار مزارع آلوده به آب‌های نامتعارف در جنوب‌شرق این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، روح‌الله خوشبخت، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای صیانت از سلامت عمومی شهروندان و جلوگیری از ورود محصولات آلوده به چرخه مصرف، عملیات گسترده امحای مزارع گندم و جو در مناطق جنوب شرق شیراز از جمله اطراف روستای گردخون اجرا شد.

وی افزود: این مزارع که با استفاده از آب‌های نامتعارف و غیرمجاز آبیاری می‌شدند، پس از بررسی‌های میدانی و هماهنگی‌های قانونی، با حضور عوامل شهرداری، دستگاه‌های نظارتی و همراهی نیروی انتظامی امحا شدند.

خوشبخت با اشاره به برخورد قانونی با متخلفان گفت: در جریان این عملیات، یک دستگاه کمباین که در حال برداشت محصول از اراضی آلوده بود، توقیف و با هماهنگی نیروی انتظامی به انبار شهرداری منتقل شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز تأکید کرد: شهرداری شیراز با همکاری دستگاه‌های مسئول، برخورد با آبیاری مزارع با آب‌های نامتعارف را به‌صورت جدی و مستمر دنبال می‌کند و اجازه نخواهد داد سلامت شهروندان قربانی تخلفات سودجویانه شود.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه آبیاری غیرمجاز و مشکوک، موارد را از طریق سامانه‌های ارتباط مردمی اطلاع‌رسانی کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/424/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.