تومور دوطرفه مغز بیمار ۴۷ ساله در بیرجند با موفقیت خارج شد

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 08:48
بیرجند - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از انجام موفقیت‌آمیز یک جراحی پیچیده و هشت‌ساعته مغز و اعصاب در بیمارستان رازی بیرجند خبر داد و گفت: تیم تخصصی این مرکز درمانی موفق شد تومور عودکننده و دوطرفه مغز یک بیمار ۴۷ ساله را بدون بروز عوارض عصبی جدید به طور کامل خارج کند.

محمود گنجی فرد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بیمار با سابقه جراحی تومور مغزی در پنج سال گذشته، به دلیل تشنج‌های شدید مقاوم به درمان و سردردهای پیشرونده به بیمارستان رازی مراجعه کرد.

وی افزود: بررسی‌های تخصصی و پاراکلینیکی شامل تصویربرداری ام‌آرآی با تزریق ماده حاجب و سی‌تی‌اسکن، عود تومور به شکل مننژیوم دوطرفه با درگیری گسترده لوب‌های فرونتال مغز را تأیید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: با توجه به شرایط پیچیده بیمار، جراحی مجدد با برنامه‌ریزی دقیق و توسط تیم تخصصی مغز و اعصاب بیمارستان رازی انجام شد.

وی ادامه داد: این عمل جراحی به سرپرستی دکتر کاظم قائمی، جراح و استاد استروتاکسی و فانکشنال مغز و اعصاب دانشگاه، با همکاری متخصص بیهوشی، دستیاران جراحی و کادر اتاق عمل انجام شد و نزدیک به هشت ساعت به طول انجامید.

گنجی فرد گفت: در این جراحی دشوار، کل توده تومورال با موفقیت از مغز بیمار خارج شد و خوشبختانه هیچ‌گونه عارضه نورولوژیک یا نقص عصبی جدیدی پس از عمل در بیمار مشاهده نشده است.

وی با قدردانی از تلاش تیم درمانی بیمارستان رازی افزود: انجام موفقیت‌آمیز این جراحی نشان‌دهنده توانمندی علمی و تخصصی کادر درمان استان در اجرای اعمال جراحی پیچیده و پیشرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: وضعیت عمومی بیمار پس از جراحی رضایت‌بخش گزارش شده و روند مراقبت‌های پس از عمل با موفقیت در حال انجام است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.