آمریکا موشک‌های کافی ندارد | امیدوارم ترامپ برای آتش‌بس مذاکره کند

همشهری آنلاین یکشنبه 10 خرداد 1405 - 20:22
رئیس‌جمهور اوکراین ضمن اذعان به اینکه کشورش با چالش‌هایی در جنگ مواجه است، گفت که آمریکا موشک‌های کافی ندارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین،«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین عصر یکشنبه با حضور در برنامه «فیس دِ نیشن» از تلویزیون خبری سی‌بی‌اس نیوز اظهار کرد: ما زمستان بسیار سخت و دشواری داشتیم و همچنان با چالش هایی مواجه هستیم.

زلنسکی تاکید کرد: در حال حاضر، کسری بزرگی در بودجه می‌بینیم. البته یکی از دلایل آن وضعیت خاورمیانه و جنگ علیه ایران است و می‌بینیم که این کسری در حال افزایش است. ما موشک‌های کافی در تولید ایالات متحده نمی‌بینیم. من برای کشورهای خاورمیانه و ایالات متحده آرزوی آن را دارم و امیدوارم که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ و تیمش و طرف آمریکایی برای آتش‌بس مذاکره کنند.

وی افزود: اما آنچه می‌بینیم، باید برای چالش‌ها آماده شویم و ما در اوکراین، آتش‌بس نداریم.

این ادعای ولودیمیر زلنسکی در حالی عنوان شد که چند هفته پیش روسیه درخواست آتش‌بس چند روزه‌ای را مطرح کرده بود اما زلنسکی دائما تهدید می‌کرد که آن را نقض خواهد کرد.

وی در ادامه این مصاحبه ویدئویی بیان کرد: اکنون اروپا تلاش می‌کند راهی برای سوق دادن روسیه به سمت صلح پیدا کند. البته ما آماده‌ایم که به صورت دوجانبه با روسیه گفت‌وگو کنیم.

رئیس‌جمهور اوکراین در پایان گفت: من آماده‌ام با پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) ملاقات کنم اگر او آماده باشد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.