تنها جرم ما شیعه بودن است!

همشهری آنلاین چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:32
اخراج‌شدگان می‌گویند به‌طور ناگهانی احضار شده، روزها در بازداشتگاه‌ بودند و بعد بدون دسترسی به وکیل از امارات به پاکستان فرستاده شدند.

گروه دپیلماتیک – همشهری آنلاین: هزاران شهروند شیعه پاکستانی در جریان جنگ علیه ایران از امارات متحده عربی اخراج شده‌اند. اما زیر نظر گرفتن و پرونده‌سازی علیه آنان به پیش از جنگ اخیر بازمی‌گردد.

به نوشته میدل ایست آی، نخستین اخراج‌ها تقریباً بی‌سر و صدا اتفاق افتاد: چند کارگر که ناگهان و بدون چمدان یا اطلاع قبلی به خانواده‌هایشان، به روستاها و شهرهای خود در پاکستان بازگشتند. اغلب این افراد بازداشت و بدون هیچ توضیحی اخراج شدند.

بسیاری از اخراج‌شدگان گفته‌اند مقام‌های امارات رسماً توضیح ندادند چرا اخراج شده‌اند. با این حال حسین توری راننده تاکسی ۴۵ ساله می‌گوید: «دلیل اخراجمان را نگفتند اما خودمان فهمیدیم. تنها جرم ما شیعه بودن است.»‌

اخراج‌شدگان می‌گویند به‌طور ناگهانی احضار شده، روزها در بازداشتگاه‌ بودند و بعد بدون دسترسی به وکیل، بدون اتهام رسمی و بدون امکان واقعی اعتراض، با پرواز به پاکستان فرستاده شدند. بسیاری از آنان دهه‌ها در بخش‌های ساخت‌وساز، حمل‌ونقل و خدمات کم‌درآمد در امارات کار کرده بودند و با ارسال پول، هزینه زندگی خانواده‌هایشان در پاکستان را تأمین می‌کردند.

نگرانی‌های مشابهی در قطر نیز مطرح شده است؛ جایی که اوایل امسال کارگران شیعه پاکستانی در شرایطی مشابه اخراج شدند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.