برنامه‌ریزی برای تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان

صدا و سیما چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 13:12
مدیرکل آسیا و شبه‌قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران از برنامه‌ریزی برای افزایش حجم تجارت ایران و پاکستان تا سطح ۱۰ میلیارد دلار خبر داد.

برنامه‌ریزی برای تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل آسیا و شبه‌قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران در نشست با تجار و فعالان اقتصادی در اتاق تهران با اشاره به ظرفیت‌های موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و پاکستان گفت: رفع موانع زیرساختی، فعال‌سازی کریدورهای ترانزیتی، توسعه بازارچه‌های مرزی و استفاده از سازوکار تهاتر از محورهای اصلی توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور است.

عبدالساده نیسی پاکستان را بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی دانست و افزود: بنادر پاکستان می‌توانند در صادرات مجدد کالاهای ایرانی به سایر کشورها و همچنین تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل آسیا و شبه‌قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران همچنین تعمیق روابط اقتصادی میان ایران و پاکستان را ضرورتی راهبردی در راستای افزایش تاب‌آوری اقتصادی دانست.

نیسی در ادامه پیشنهاد ایجاد یک شرکت حمل‌ونقل مشترک میان دو کشور را برای کاهش هزینه‌ها و رفع موانع لجستیکی در انتقال کانتینرها از بندر کراچی مطرح کرد.

وی در پایان با اشاره به چالش‌هایی مانند تحریم‌ها، نبود روابط بانکی مستقیم و گسترش تجارت غیررسمی، استفاده از تهاتر کالا، ارزهای محلی و تمرکز بر بخش‌های غیرتحریمی را از جمله راهکارهای توسعه همکاری‌های اقتصادی میان ایران و پاکستان عنوان کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.